روش‌های جدید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ برای المپیک 2020

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در نظر دارد برای بازی‌های المپیک 2020 توکیو از روش‌های محدودیتی ارزانتر و سریعتر استفاده کند.

ماه گذشته آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ، کمیته بین‌المللی المپیک و تعدادی از آژانس‌های مبارزه با دوپینگ کشورها کمیته‌ای را برای توسعه نمونه‌های خونی خشک شده برای بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن تشکیل دادند اما توانایی آن زودتر به ارمغان می‌رسد.

آزمایش DBS در حال حاضر توسط آژانس ضد دوپینگ ایالات متحده انجام می شود. آزمایش DBS شامل رها کردن چند لکه خون بر روی کاغذ می‌شود و سپس می‌تواند برای تشخیص مواد افزایش دهنده عملکرد مورد آزمایش قرار گیرد.

بر خلاف روش فعلی استخراج خون از یک رگ، این می‌تواند با کشیدن یک انگشت، یک روش بسیار کمتر دردناک و تهاجمی انجام شود. جمع‌آوری نمونه‌های DBS کمی گرانتر است و این امیدواری وجود دارد که این نمونه‌ها بتوانند ثابت‌تر باشند.

اولیور نیگلی مدیر کل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در این باره گفت: ما تحقیقات زیادی می‌کنیم تا روش‌های محدودیتی را بهبود ببخشیم که یکی از آنها تست‌های خون خشک است. این موضوع مبارزه را دوپینگ را ارزانتر و سریعتر می‌کند.

منبع: فارس