رونمایی از کارت سبز در فینال مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۳

فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که از کارت سبز برای گسترش بازی جوانمردانه در فینال مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  فدراسیون جهانی والیبال اعلام کرد که برای بازی جوانمردانه در مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال تصمیم‌هایی را گرفته است. فدراسیون جهانی در پایگاه اینترنتی‌اش نوشت: «سیستم جدیدی از بازی جوانمردانه در جریان فینال‌های لیگ ملت‌های والیبال در دو بخش زنان و مردان آزمایش خواهد شد. برای اولین بار در رقابت‌های بین‌المللی، کارت سبز به بازیکنانی که به لمس توپ در هنگام دفاع اعتراف می‌کنند نشان داده می‌شود. این موضوع در زمان چالش‌های ویدیویی غیر ضروری صرفه‌جویی می‌کند.

به تیمی که بیشترین تعداد کارت سبز را در فینال VNL را دریافت کرده باشد، یک جایزه بازی جوانمردانه ۳۰ هزار دلاری تعلق خواهد گرفت. اگر دو تیم یک تعداد کارت سبز را دریافت کرده باشند، تیمی که بالاترین رتبه را در جدول رده‌بندی نهایی داشته باشد، این جایزه را دریافت خواهد کرد.

سیستم اعطای بازی جوانمردانه با کارت سبز قبلا در مسابقات باشگاهی داخلی، مانند ایتالیا و بلغارستان، اعمال شده است. اولین کارت سبز در شش اکتبر ۲۰۱۸ از سوی داور ایتالیایی به سیمونه جیانلی، بازیکن تیم ترنتینو، به دلیل اعترافش به لمس توپ در دفاع روی تور، در نیمه‌نهایی سوپرجام ایتالیا برابر پروجا نشان داده شد. اما اکنون نشان‌دادن کارت سبز برای اولین بار در مسابقات بین‌المللی آزمایش می‌شود. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تصمیم، کارت سبز برای تمام مسابقات والیبال به منظور تشویق رفتار بازی جوانمردانه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/