سرمربی تیم ملی واترپلو: از اطلاعات ساویچ استفاده کردم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ساویچ که برای حضور در کلینیک مربیگری واترپلو در ایران به سر می برد، در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران گفت: چیزهای زیادی از چیریچ درباره ایران شنیده بودم. از فرهنگ و برخورد ایرانی ها خوشم آمد به خصوص غذاهای ایرانی. امیدوارم این دوستی به عقد قرارداد دو جانبه بین واترپلو ایران و صربستان منجر شود. امیدورایم منجر به تبادل تجربیات دو کشور شود. خوشحالم بخش آخر حضورم در ایران با فینال لیگ واترپلو همراه است.

وی افزود: امیدورام تفاهم نامه ای امضا شود تا به واسطه آن همکاری خوبی بین ایران و صربستان شکل بگیرد. بازیکنان ایران و صربستان تبادل داشته باشند. امیدوارم همکاری خوبی در بخش واترپلو بانوان نیز شکل گیرد.و منجر به سود آوری برای هر دو طرف شود و بازیکنان صرب نیز در ایران حاضر شوند. بازیکنان ایرانی خوبی  در صربستان هستند. 

ساویچ ادامه داد: این می تواند شروع همکاری در سایر رشته ها بین ایران و صربستان شود نه فقط واترپلو. چون ارتباط خوبی بین مردم ایران و صربستان دیدم و امیدوارم اولین گام دوستی بین دو کشور از طریق ورزش برداشته شود. امیدوارم آخرین حضورم در ایران نباشد. مردم ایران و صربستان در دنیا بد معرفی شدند اما واقعیت چیز دیگری است.

سرمربی تیم ملی واترپلو صربستان با اشاره به تعامل ورزشی ایران و صربستان ادامه داد: در تمام سنین همکاری می تواند شکل بگیرد که همه چیز به بودجه و همکاری فدراسیون بستگی دارد.

«با توجه به شناختی که از واترپلو ایران دارید، رویای المپیک چقدر ممکن است محقق شود؟» ساویچ در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: هر شخصی یک رویا دارد. اکثر آنها نمی توانند به رویای خود برسند چون برای رسیدن به هر چیزی به یک هدف نیاز است. این پروسه ای است که باید گام به گام و با تلاش برداشته شود. تفاوت صربستان با سایر کشورهایی که واترپلو کار می کنند این است که فقط به حضور در المپیک فکر نمی کند.

وی در خصوص اینکه چه توصیه ای به فدراسیون ایران دارد؟ خاطرنشان کرد: توصیه ای به فدراسیون ایران ندارم چون کارم مربیگری است. چیریچ صبور است و همه باید این صبر را داشته باشند. باید گام به گام برای رسیدن به هدف پیش بروید. صبور باشید و مطمئن باشید که مربی خوبی دارید.

خبرنگاری از ساویچ درباره رسم به آب انداختن مربی موفق در واترپلو سئوال پرسید. سرمربی صربستان در پاسخ گفت: سنتی هستم اما به سنت های واترپلو کاری ندارم. کسی مرا به آب نینداخته است. من ۱۴۵ کیلوگرم هستم. اگر داخل آب بروم دیگر نمی توانم بیرون بیایم!

ساویچ درباره واترپلو بانوان ایران هم یادآور شد: روز گذشته بانوان در کلینیک حضور داشتند و سئوالات خوبی پرسیدند. ۸ کشور در واترپلو بانوان در سطح عالی هستند. آن تیم ها دست نیافتنی هستند و با تیم های سطح پایین تمرین نمی کنند. از آنجایی که واترپلو بانوان صربستان هم متوسط است، در این بخش می تواند اتفاقات خوبی بین دو کشور ایران و صربستان رخ دهد.

وی در خصوص رقبای واترپلو صربستان در المپیک ۲۰۲۰ گفت: همه تیم ها حریف ما هستند. پس از کسب جواز حضور در المپیک تازه می توانیم درباره حریفان و کسب نتیجه صحبت کنیم. سورپرایز همیشه در نتیجه هست. درباره همه رقبا باید دقت نظر داشته باشیم.

دایان ساویچ در ادامه در پاسخ به این سئوال که سطح و امکانات واترپلو ایران در مقایسه با صربستان چگونه است؟ گفت: تجهیزات ایران از صربستان بالاتر است. راجع به سطح بازیکنان چیزی نمی گویم چون تا دقایق دیگر فینال لیگ را تماشا می کنم. لیگ صربستان قوی نیست چون اکثر بازیکنان خارج از کشور بازی می کنند. ایران در بازی های آسیایی به مدال برنز رسید که اتفاق بزرگی بعد از ۴۴ سال بود. نمی دانم بزرگتر از این دیگر چه می خواهید!

ساویچ درباره اینکه چه زمانی واترپلو ایران می تواند تیم اول آسیا شود؟ اظهار کرد: همین الان ژاپن به دلیل میزبانی در المپیک توکیو حضور دارد. کره جنوبی هم بدون انتخابی به دلیل میزبانی در مسابقات جهانی حضور دارد. این نکته برای ایران و قزاقستان ناراحت کننده است. چین کمی مشکلات دارد. البته اطلاعات زیادی از این تیم نداریم. مشکل چیست؟ به غیر از ژاپن که میزبان است، تنها یک تیم بین ایران، قزاقستان و چین وارد المپیک می شود. تیمی پیروز می شود که پول دارد. متاسفم که حقیقت بی رحم است!

چیریچ: چین و قزاقستان سعی دارند از راه کثیف وارد المپیک شوند
چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو هم در این نشست خبری گفت: از ساویچ تشکر می کنم که دعوت را پذیرفت و آمد. همچنین از برنامه ریزی فدراسیون که باعث شد پایان کلینیک با اختتامیه لیگ واترپلو همراه باشد. تجربه خوبی در کلینیک بود و من هم از اطلاعات استفاده کردم. امیدورام همانطور که سه بازیکن ایران در صربستان حضور دارند بازیکنان صرب هم به واسطه همکاری فدراسیون ایران و صربستان در لیگ ایران حاضر شوند.

چیریچ درباره تاثیر همکاری بین صربستان و ایران بر روی واترپلو ایران گفت: وقتی حمایت از بهترین کشور جهان را دارید خوب است. این مثل اعزام تیم کشتی به صربستان است. 

سرمربی تیم ملی واترپلو ایران در ادامه صحبت های ساویچ درباره واترپلو آسیا، تصریح کرد: هر کشوری پول بیشتری دارد پیروز می شود. فراموش نکنید میزبانی انتخابی جهانی هم در قزاقستان است و همین کار را برای ایران سخت تر می کند. پس باید تلاش بیشتری برای گرفتن میزبانی کنیم. قولی که می دهم این است مانند بازی های آسیایی تمام تلاش خود را خواهیم کرد. همانطور که می دانید در المپیک بودجه تیم ها بیشتر می شود. ژاپن فقط در واترپلو دو میلیون دلار بودجه دارد. ژاپن مستقیم وارد المپیک می شود. چین و قزاقستان هم سعی دارند از راه کثیف وارد المپیک شوند.

چیریچ در پایان گفت:  اتفاقات خوبی در این چند روز افتاد. مخصوصا همزمانی اختتامیه کلینیک با فینال لیگ برتر واترپلو که پخش مستقیم هم دارد.

منبع: مهر