سر تعظیم فوتبال آسیا به ایران

به گزارش لحظه

از ماه پیش بود که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرسنجی برترین های تاریخ جام ملت های این قاره را آغاز کرد و امروز آخرین نظرسنجی به پایان خواهد رسید.

دروازه بان

گلبرگ مغرور آبی های پایتخت،جنتلمن فوتبال ایران شادروان ناصر حجازی بالاترین رای را برای خود کسب کرد.اودروازه بان اول تیم ملی ایران  در دهه ۱۳۵۰ بود و ۲ قهرمانی در جام ملت های آسیا، ۱ قهرمانی در بازی های آسیایی و شرکت در المپیک وجام جهانی فوتبال را در کارنامه دارد. او هم‌چنین به هم‌راه تیم تاج قهرمانی در جام تخت جمشید وجام باشگاه های آسیا را تجربه کرده‌است. مرحوم حجازی در این نظر سنجی با ۵۹ ٪ آرا بالاتر از نور صبری از عراق و محمد الدعایه از عربستان در صدر قرار گرفت و به عنوان بهترین دروازه بان تاریخ جام ملت های آسیا انتخاب شد.

مدافع

موشک راست فوتبال ایران با کارنامه درخشان فوتبالی خود در آسیا و اروپا نفر اول دفاع آسیا نام گرفت. مرد خوش اخلاق و دوست داشتنی فوتبال ایران مهدی مهدوی کیا با ۱۱۰ بازی ملی یکی از با سابقه های فوتبال ایران به حساب می رود.مهدوی کیا با ۷۹٪ آرا بالاتر از صالح النویماح از عربستان و ژنگ ژی از چین قرار گرفت و به عنوان بهترین مدافع تاریخ جام ملت های آسیا انتخاب شد.

هافبک

به جرات می توان گفت بهترین هافبک چند دهه اخیر فوتبال ایران هشت همیشه شاکی علی کریمی است. جادوگر فوتبال آسیا سال ۲۰۰۴ موفق شد شبی رویایی برای خود و تیم ملی کشورمان رقم بزند.علی کریمی با هتریک مقابل کره جنوبی هم آقای گل شد و هم تیم را به نیمه نهایی برد ،ایران در آن سال سوم آسیا شد و علی کریمی توانست مرد سال فوتبال آسیا شود. علی کریمی توانست با ۹۱ ٪ آرا بالاتر از نشاط اکرم از عراق و شاوو ژیایی از چین در صدر بهترین هافبک های تاریخ جام ملت های آسیا انتخاب شود.

مهاجم

شهریار باز هم در صدر بهترین های آسیا! بدون تردید علی دایی بهترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران و آسیاست و انتخاب او به عنوان مهاجم دور از انتظار نبود.شهریار فوتبال ایران با ۱۰۹ گل زده آقای گل فوتبال جهان است و حالا حالا ها کسی به او نخواهد رسید.علی دایی در این نظر سنجی با ۵۹٪ آرا بالاتر یاسر القحطانی از عربستان و یونس محمد از عراق بهترین مهاجم تاریخ جام ملت های آسیا شد.

سرمربی

حشمت مهاجرانی (زاده ۲۱ آذر ۱۳۱۸ در شهر مشهد) بازیکن سابق استقلال ویا همان تاج سابق و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران  است.مهاجرانی به همراه برادرانش مؤسسین اولیه باشگاه فوتبال ابومسلم مشهد بودند. وی در حال حاضر رئیس سازمان فوتبال باشگاه ابومسلم خراسان است.حشمت خان سال ۱۹۷۶ موفق شد آخرین قهرمانی ایران در جام ملت های آسیا را برای کشور عزیزمان رقم بزند.او حالا با بالاترین رای به نفر اول نیمکت مربی گری تاریخ جام ملت ها ی آسیا رسیده.مهاجرانی با ۹۱٪ آرا بالاتر از خلیل الزیانی و ویرا قرارگرفت.

با پایان رای گیری سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تمامی خطوط و نیمکت تیم منتخب جام ملت های آسیا ،ایران رتبه اول را کسب کرد.این اتفاق از نظر روحی و روانی انگیزه خوبی را در ملی پوشان تیم ملی کشورمان ایجاد خواهد کرد و صدالبته بار سنگینی بر روی دوش آنها و کارلوس کی روش برای جام ملت های آتی خواهد گذاشت.

همه ایران منتظر هستند تا این بار تیم ملی کشورمان قهرمان جام ملت های آسیا شود تا این نظر سنجی با افتخار در تاریخ آسیا ثبت شود.با آرزوی موفقیت برای تیم ملی کشورعزیرمان ایران