سود ۱۶ میلیاردی سرخابی‌ها از سفره جام‌جهانی!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه موفق شد برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود، با کسب چهار امتیاز بهترین عملکرد را در قیاس با ادوار گذشته داشته باشد اما مساله‌‌ی مهم برای باشگاه‌ها، حضور بازیکنانشان در جام جهانی است که سود قابل ملاحظه‌ای را نصیب آن‌ها خواهد کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس که تا پیش از حضور در جام جهانی از شش ملی پوش بهره می برد در نهایت با خط خوردن چهار بازیکنش مواجه شد تا فقط علیرضا بیرانوند و وحید امیری از پرسپولیس در جام جهانی حضور داشته باشند. گفتنی است؛ مهدی طارمی و رامین رضاییان نیز به دلیل اینکه در بازه زمانی دو سال آخر فوتبالی خود تا قبل از جام جهانی، عضو باشگاه پرسپولیس بودند، سود قابل توجهی را نصیب سرخپوشان خواهند کرد. فيفا اما مبلغ قابل توجهی به باشگاه‌هایی که بازیکن ملی‌پوش در جام جهانی داشته باشند در نظر گرفته است؛ مبلغ هشت هزار و ٥٣٠ دلار رقمی است که فیفا به ازای هر روز حضور تیم ملی در جام جهانی به باشگاه آن بازيکن پرداخت می کند. اين مبلغ در جام جهانی ٢٠١٤ سه هزار دلار به ازاي هر روز بود و حالا با يک پيشرفت سه برابری، براي جام جهاني ٢٠١٨ به هشت هزار و ٥٣٠ دلار رسيده است. اين پاداش از دو هفته قبل از شروع اولين بازی هر تيم تا يک روز پس از آخرين بازی هر تيم محاسبه می شود. با اين حساب، باتوجه به اینکه تیم ملی ايران در همان مرحله گروهی حذف شد، ٢٦ روز پاداش برای باشگاه هر بازيکن در نظر گرفته می شود. در واقع هر باشگاه ايرانی در قبال حضور هر بازيکن خود در روسيه، ٢٢١ هزار دلار از فيفا دريافت مي کند.

بر این اساس تیم استقلال ایران بیشترین مبلغ را از نظر حضور بازیکنان ملی‌پوش در تیم ملی دریافت کرده است. آبی‌پوشان با دریافت ۸۴۰ هزار و ۵۱۰ دلار (بالای ۹ میلیارد تومان) در رده اول باشگاه‌های ایران قرار دارند و در آسیا جایگاه سوم را کسب کرده‌اند. پرسپولیس هم مبلغ ۶۴۹ هزار و ۴۸۵ دلار (بالای هفت میلیارد تومان) از فیفا دریافت خواهد کرد. استقلالی‌ها با داشتن سیدحسین حسینی، مجید حسینی، امید ابراهیمی و روزبه چشمی سود فوق العاده ای از جام جهانی به جیب زد.همچنین اگر ووریا غفوری نیز در ثانیه های پایانی از لیست نهایی خط نخورده بود چه بسا الان استقلال تهران بیشترین سود را در بین تیم های باشگاهی آسیا کرده بود. سایپا و ذوب آهن نیز در رتبه های سوم و چهارم  به لحاظ دریافت سود از فیفا قرار گرفتند.