شناسایی استعدادها و پشتوانه‌سازی مهمترین ماموریت نوجوانان دختر

میترا شعبانیان یکی از بزرگ‌ترین اهدافش در تیم ملی نوجوانان دختر را شناسایی استعدادها و پشتوانه‌سازی و معرفی آن‌ها به تیم‌های رده سنی بالاتر دانست.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، میترا شعبانیان درباره اهدافش به عنوان سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر ایران، گفت: براساس برنامه ریزی­‌های فدراسیون و جلسات هم­‌اندیشی با کارشناسان و با توجه به فرصتی که داریم، باید گام بلندی در بخش شناسایی استعدادها، آموزش و تشکیل تیم ملی نوجوانان برداریم تا این بازیکنان به عنوان مهره­‌های کلیدی به رده­‌های سنی بالاتر نیز معرفی شوند.

وی تصریح کرد: خوش­بختانه تجربه لازم در این زمینه را داریم. در ضمن مطالعه فرآیند استعدادیابی در کشورهایی که والیبال پیشرفته دارند و الگو برداری از آن­‌ها نیز می­‌تواند دیدگاه جامع و به طبع آن عملکرد بهتری در این زمینه به همراه داشته باشد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان دختر افزود: به دنبال تشکیل کارگروه­‌های تخصصی در زمینه استعدادیابی هستیم تا با سفر به استان­‌ها نوجوانان توانمند را شناسایی و معرفی کنیم. با توجه به شرایط کرونا و سن پایین بازیکنان، بهتر است کارگروه‌ها به استان­‌ها سفر کنند و بازیکنان مستعد را در کنار خانواده­‌ها و در شهر خودشان محک بزنند.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال بانوان به ضرورت ایجاد لیگ نوجوانان دختر اشاره و تصریح کرد: دکتر محمدیان نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال بسیار پیگیر برگزاری لیگ­‌های رده‌های سنی هستند. این اتفاق باید با هماهنگی فدراسیون و هیات­‌های استانی رخ دهد. در حال حاضر مسابقات قهرمانی کشور سالی یک بار برگزار می‌شود و در بعضی از استان‌ها نیز لیگ­‌های داخلی داریم که به دلیل کمبود بودجه و نبود نیروی انسانی به صورت نامنظم برگزار می­‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که این مسابقات در مدت زمان کوتاه و به شکل فشرده انجام می­‌شود، ارزش چندانی ندارد. بازیکنان باید مستمر در طول سال در جریان مسابقات قرار گیرند تا از نظر فنی آماده باشند.

شعبانیان در پایان به تیم ملی والیبال مردان ایران که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به ژاپن سفر کرده است، اشاره کرد و گفت: تحول بزرگی در تیم ملی ایجاد شده است به ویژه که این نخستین تورنمنت بعد از خداحافظی سعید معروف کاپیتان تیم ملی است. با توجه به ترکیب تیم و جوانانی که به آن اضافه شده­‌اند و مسئولیت کاپیتانی که به عهده میلاد عبادی‌پور بازیکن ارزشمند تیم ملی ایران است، فکر می‌کنم نتیجه خوبی بگیریم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان دختر اضافه کرد: این تحولات باید انجام می­‌شد تا والیبال تکانی بخورد و جانی تازه بگیرد. تغییر، رقابت ایجاد می­‌کند. مطمئنا بازیکنان تازه نفس خودشان را مطرح می­‌کنند و دیده می­‌شوند و همین اتفاق باعث رشد والیبال ایران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
باکیه‌ویچ: والیبال ایران قدرتمند است
مردان والیبال ایران راهی ژاپن شدند
تیم ملی والیبال ایران با چهره‌ای جوان در جام بیست‌و‌یکم
پخش زنده بازی تیم های والیبال اسپانیا و روسیه امروز سه شنبه ۱۶ شهریور

انتهای پیام /