صالحی امیری: ادامه فعالیت فدراسیون‌های دوچرخه سواری و ژیمناستیك در لوزان تصویب شد

صالحی امیری از تصویب ادامه فعالیت‌ فدراسیون‌های دوچرخه سواری و ژیمناستیك در نشست كمیته بین المللی المپیك در لوزان سوئیس خبر داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  كیكاووس سعیدی دبیر كمیته ملی المپیك درباره سفر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك برای حل مشكلات فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیك گفت: دیپلماسی ورزش بخشی از دیپلماسی عمومی است. برقراری تعاملات بین المللی جنبه برد-برد خواهد داشت.

وی با بیان اینكه جودو مورد تحریم قرار دارد، اظهار كرد: دوچرخه سواری و ژیمناستیك هم به این سمت می‌رفت كه خوشبختانه با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس كمیته ملی المپیك در سوئیس و دیدار با توماس باخ و همچنین ملاقات با مسئولان فدراسیون جهانی دوچرخه سواری و ژیمناستیك این موضوع منتفی شد و چراغ سبز برای تشكیل مجمع این دو فدراسیون روشن شد و به زودی برگزار می‌شود.

در ادامه این برنامه سیدرضا صالحی امیری رئیس كمیته ملی المپیك روی خط برنامه آمد و درباره سفر لوزان سوئیس بیان كرد: در حوزه دیپلماسی هم در كاهش تهدید و ایجاد فرصت باید تلاش بیشتری انجام دهیم. در چهار سال گذشته قریب به دویست جلسه داشتیم تا نسبت به ظرفیت ورزش ایران آگاهی ایجاد كنیم و تهدیدات را كاهش بدهیم.

وی افزود: این سفر اولین سفر بعد از كرونا بود و ملاقات های خوبی برگزار شد. یكی از ماموریت‌های جدی ما در این سفر دو فدراسیون دوچرخه سواری و ژیمناستیك بود كه در دو سال گذشته با چالش‌های جدی مواجه شدند و به تعلیق نزدیك بودند. خوشبختانه در محل كمیته بین المللی المپیك در لوزان، تصویب شد این دو فدراسیون به كار خود ادامه بدهند.

رئیس كمیته ملی المپیك اظهار كرد: فردا در جلسه‌ای با مسئولان ذیربط مقدمات برگزاری انتخابات دوچرخه سواری را آماده خواهیم كرد. در مورد ژیمناستیك هم تصمیم بر این شد نسبت به مسائل گذشته اغماض كنند و سریعا مقدمات برگزاری انتخابات را آماده كنیم.

صالحی امیری در مورد فدراسیون جودو گفت: تعلیق جودو ظالمانه بوده و پاسخ شفاف توماس باخ رئیس كمیته بین المللی المپیك این بود كه مداخله مستقیم انجام نمی‌دهیم و ضمن تایید مواضع ما گفتند حمایت خواهند كرد.

انتهای پیام/