صالحی امیری: مستمری المپین‌ها را افزایش داده‌ایم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه نشست صمیمی با پیشکسوت ورزشی در جمع خبرنگاران گفت: پیشکسوت ریشه‌های سبز درخت ورزش هستند. نسل جدید اگر در عرصه‌های بین‌المللی می‌درخشد، به خاطر این پیشکسوتان است. امروز بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۲۰۰ نفر که بالای ۷۰-۶۰ تا ۱۰۰ سال بودند در این مکان که متعلق به خودشان است با حضور مسئولان ورزش و روسای فدراسیون‌ها دور هم جمع شدند تا یک دیدار داشته باشند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این دیدار دو هدف داشتیم؛ اول این‌که کمیته و وزارت در فرآیند امروز پیشکسوتان را می‌بینید؛ یعنی آن‌ها را باور دارد. دوم این‌که به نسل جدید منتقل کنید که مدال انسان را بزرگ نمی‌کند، بلکه مرام پهلوانی انسان را بزرگ می‌کند. یکی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عزیزان می‌گفت؛ روزی که بازی داشتم، لباسم را شب می‌شستم و فردا دوباره استفاده می‌کردم. یعنی آن‌ها قانع بودند. تاریخ ورزش ایران یعنی پیشکسوتان.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان این‌که مسئولان در تلاش هستند با مشکلات پیشکسوتان آشنا شوند، خاطرنشان کرد: ما باید به مسائل درمانی و معیشتی آن‌ها نیز توجه کنیم، قرار شد مسئله پیشکسوتان در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها به صورت جدی دیده شود و فقط یک دیدار معمولی نباشد.

صالحی امیری افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: پیشکسوتان عضو بزرگ خانواده ورزش هستند، امروز نمی‌توانیم بدون نیم نگاه به گذشته مدعی قهرمانی باشیم. آنها غرور ملی را رقم زده‌اند. وقتی پرچم ایران بالا می‌رود و لبخند بر لب مردم می‌نشیند، به خاطر تلاش این انسان‌هاست. ما میزان مستمری قهرمانان المپین را از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۲۰۰ به ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده‌ایم که سال ۹۸ هم این مبلغ افزایش خواهد یافت. وزارت ورزش نیز برنامه جامعی تعریف کرده تا شاهد تحول توجه به المپین‌ها باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره غیبت دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: آقای شهنازی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیران سخت‌کوش ماست. او در این ایام مشغله‌های مختلفی دارد و درگیر جلسات است. بخشی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کار اجرایی من روی دوش اوست.  

وی درباره افتتاح موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک یادآور شد: بیش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۱۰۰ مدال و کاپ از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی قهرمانان به موزه اهدا شده است. الان تیم اجرایی در سه شیفت در حال کار است تا در بهار موزه ملی را افتتاح کنیم. یک تیم به موزه کمیته بین‌المللی المپیک فرستادیم که توافق شد یک تعداد اشیا را به ایران بیاوریم. این موزه با حضور رسانه‌ها، قهرمانان و پیشکسوتان در بهار افتتاح می‌شود.

منبع: فارس