صبری: برای قهرمانی دلم روشن بود/ چینی‌ها را در مهد ووشو دنیا شکست دادیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، یوسف صبری در پاسخ به این سؤال که دومین مدال طلای مسابقات جهانی ووشو را در چین کسب کردید، شرایط مسابقات در این دوره و حریفانی که با آنها مبارزه کردید چطور بود، گفت: مسابقات جهانی چین در مهد ووشوی دنیا برگزار شد، این رقابت‌ها سطح بسیار بالایی داشت و همه تیم‌هایی که در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند با آ‌مادگی لازم حضور داشتند. حریفان خوبی در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند، در این مسابقات حریف مراکشی را شکست دادم که او موفق شد ووشوکاری از کره جنوبی را شکست دهد که در مسابقات بازی‌های آسیایی مدال طلا را کسب کرده بود. در گذشته مراکش در ووشو حرفی برای گفتن نداشت اما با نتایجی که آنها در طول مسابقات کسب کردند، نشان دادند که در ووشو پیشرفت زیادی کردند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: برای حضور در این رقابت‌ها خیلی آماده بودیم، از رئیس فدراسیون تشکر می‌کنم که شرایط خوبی برای ما در اردوها فراهم کرد، از اوجاقی و دهقان مربیان تیم ملی به خاطر تمریناتی که به ما در طول اردوها دادند، تشکر می‌کنم. با حمایت مسؤولان فدراسیون و کادر فنی در نهایت موفق شدیم بهترین نتیجه را در مسابقات جهانی کسب کنیم.

دارنده طلای مسابقات جهانی چین در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کردید بتوانید در مسابقات جهانی چین عنوان قهرمانی را به دست بیاورید، گفت: پس از مسابقات جهانی روسیه همه می‌گفتند که دیگر امکان تکرار قهرمانی برای ووشوی ایران سخت خواهد شد، اما حالا ما در چین قهرمانی را کسب کردیم و فکر نمی‌کنم دیگر بهتر از این شود. من از ابتدا هم دلم روشن بود چون تمرینات خوبی داشتیم، انگیزه‌ها بالا بود، با میانگین سنی جوانی که تیم داشت من انگیزه کسب مدال طلا را در تک‌تک چهره بچه‌ها می‌دیدم، حتی در مصاحبه‌های قبل از اعزام نیز گفته بودم که دلم روشن است. 

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: بچه‌های ما انصافاً خیلی خوب مبارزه کردند و چینی‌ها را هم در مهد ووشوی دنیا شکست دادیم، طوری مبارزه کردیم که حتی با ناداوری هم نتوانستند کاری انجام بدهند. در هر صورت ما قهرمان دنیا شدیم و این اتفاق بزرگی است.

نماینده وزن 75 کیلوگرم تیم ملی ووشو در پاسخ به این سؤال که برای آینده خود چه برنامه‌ای دارید، گفت: یک مقدار استراحت کوتاه‌مدت خواهم داشت، پس از آن تمریناتم را شروع می‌کنم تا در مسابقات لیگ برتر ووشو با تیم پارس جنوبی فعالیت کنم. بعد از آن می‌خواهیم در انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جام جهانی شرکت کنیم، برای حضور در مسابقات آسیایی در انتخابیه‌ها حضور خواهیم داشت اما برای شرکت در مسابقات جام‌جهانی شرایط متفاوت است چرا که هر کسی در مسابقات جهانی طلا کسب کند به مسابقات جام‌جهانی اعزام می‌شود انشاءالله که بتوانیم در دو رویداد پیش‌رو مثل قهرمانی جهان در چین نتایج خوبی را کسب کنیم.

منبع: فارس