عسکری: نباید در باد موفقیت ایتالیا بخوابیم/ در سه ومرحله گرندپری کار سختی را داریم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فریبرز عسکری در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که از عملکرد ملی‌پوشان در مسابقات دانشجویان جهان آیا راضی بودید یا خیر، گفت: خوشبختانه مسابقات خیلی خوبی را بچه‌ها در ایتالیا به نمایش گذاشتند و خیلی خوب کار کردند و یکی از دلایل اصلی اینکه بچه‌های ما در این مسابقات عملکرد خوبی داشتند به خاطر گرفتن امتیازهای حساس المپیک بود. خدا را شکر ما در این رویداد مهم امتیازهای خوبی را کسب کردیم. 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تلاش می‌کنیم در مسیر هدفی که داریم از امتیازهایی که در مسابقات پیش رو توزیع می‌شود برای کسب المپیک توکیو بیشترین امتیازها را جمع کنیم. ما سعی کردیم در حال و هوای این پیروزی نمانیم و به همین دلیل اردوهایمان را برای حضور در تورنمنت بین‌المللی اردن آغاز کرده‌ایم و این اردوها تا روز اعزام ادامه خواهد داشت. این تورنمنت 10 امتیازی است و با توجه به اینکه رقبای ما از تورنمنت‌های پیش رو امتیازهای کامل را کسب کرده‌اند ما از فدراسیون درخواست کردیم با همه مشکلاتی که وجود دارد 4 نفر را به اردن اعزام کنیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پاسخ به این سوال که با توجه به مسابقات گرند پری که در پایان سال پیش رو داریم آیا حضور و کسب امتیاز در این رقابت‌ها به نظر کار سختی نیست، گفت:

اولین مرحله گرندپری در ایتالیا برگزار شد. 22 شهریور ماه دومین مرحله گرند پری در توکیو برگزار می‌شود. گرند پری توکیو و بلغارستان 40 امتیازی است و مرحله آخر که فینال این رقابت‌ها است به میزبانی روسیه برگزار خواهد شد که این رقابت هم 80 امتیاز دارد. قطعا به خاطر اینکه خیلی از کشورها در تلاش هستند تا با حضور در این 3 مرحله باقیمانده از گرندپری بیسشترین امتیازها را کسب کنند رقابت سختی را در پیش خواهیم داشت اما ما روی کسب بیشترین امتیازها تمرکز کرده‌ایم. ان‌شاءالله با حضور در این مسابقات بهترین امتیازها را به دست می‌آوریم.

عسکری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه برای رسیدن به المپیک نیاز به کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داریم، گفت:

به هر حال سال قبل از المپیک است. اول گرفتن سهمیه المپیک مهم است و پس از آن کسب مدال اهمیت دارد،‌پس باید مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک از تکواندو حمایت کنند تا بتوانیم سهمیه را کسب کنیم. امسال کاراته 12 مرحله گرندپری را داشته تا به المپیک برسد و آنها در آن مسابقات شرکت می‌کنند اما متاسفانه ما با 3 ورزشکار یکه داریم برای اعزام با مشکل روبرو هستیم. از وزارت ورزش و جوانان خواهش می‌کنم برای اینکه مدال‌های تکواندو بتواند به کاروان ورزش ایران در المپیک کمک کند الان زمان حمایت از تیم ملی تکواندو است.

منبع: فارس