فتاحیان مطرح کرد؛ مشکل فدراسیون شنا برای استخدام مربی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پس از افتخاری که واترپلو ایران به همراه الکساندر چیریچ مربی نام دار صربستانی در بازی‌های آسیایی کسب کرد، فدراسیون شنا به دنبال جذب مربی خارجی در رشته شنا هم هست. مسئولان فدراسیون رایزنی هایی با چند مربی خارجی داشته اند که تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

فرید فتاحیان دبیر فدراسیون شنا درباره بحث حضور مربی خارجی برای تیم ملی شنا گفت: روز گذشته ایمیلی از کرواسی دریافت کردیم که فدراسیون این کشور با چند مربی در حال رایزنی است اما مشکلاتی در بحث جذب مربیان خارجی داریم.

فتاحیان در پاسخ به این سئوال که آیا این مشکل به مسائل مالی بر می گردد؟ تاکید کرد: خیر از نظر مالی مشکلی در جذب مربی نداریم. مشکل ما تبلیغات منفی است  که علیه کشورمان در خارج وجود دارد. همین مسئله جذب مربی را با مشکل مواجه کرده است. مشکلی که قبلا نیز با آن مواجه شده ایم.  تصور آنها این است که ایران کشور ناامنی است. با سفری که دبیر فدراسیون کرواسی به ایران داشت ذهنیت آنها نسبت به ایران تغییر کرده  و متوجه شده اند که امنیت در ایران برقرار است. در حال مذاکره هستیم و امیدوارم به زودی مربی خارجی را جذب کنیم.

وی درباره حضور ساویچ قهرمان المپیک در کلینیک مربیگری واترپلو در ایران نیز گفت: کلینیک مربیگری از شنبه تا چهارشنبه زیر نظر ساویچ که عنوان قهرمانی المپیک را دارد به همراه چیریچ سرمربی تیم ملی و مدرسان داخلی برگزار می شود.

فتاحیان درباره برنامه‌های فدراسیون برای شیرجه گفت: مکاتباتی با چین داریم تا بتوانیم دو – سه شیرجهرو را برای برگزاری اردوهای بلند مدت به این کشور اعزام کنیم. هدف از این کارآماده سازی ملی پوشان برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک است. در حال حاضر مهمترین کار در شیرجه همین است. متاسفانه تعداد شیرجه روها در ایران زیاد نیستند  و به دنبال جذب استعداد هستیم. تفاهم نامه‌ای را با آموزش و پرورش خواهیم داشت تا با هم در تعامل باشیم و مربیان برتر شیرجه به مدارس بروند و استعداد ها را کشف کنند.

وی در پایان به بُعد قهرمانی شیرجه اشاره کرد و گفت: در بعد قهرمانی به دنبال اعزام شیرجه روها به اردوهای خارج از کشور هستیم تا در تابستان نیز استعدادها را به آنها اضافه کنیم و در کنار آن نیز به دنبال جذب مربی خارجی هستیم. خوشبختانه در شنا و واترپلو تمرکز خوبی داشته ایم و خوب پیش می رویم اما در شیرجه به دلیل نبود سخت افزار در استان ها مشکل داریم. به غیر از چند استان، سایر استان ها امکاناتی ندارند و مجبوریم برنامه های شیرجه به صورت متمرکز فقط در تهران باشد. به همین دلیل کار برای شیرجه روهای شهرستانی سخت شده است. امیدوارم با برنامه هایی که برای جذب مربیان و کشف استعداد ها داریم بتوانیم در شیرجه نیز تحولاتی ایجاد کنیم.

منبع: مهر