ملک‌محمدی: مشکلات مالی و رکوردها باعث شد نفرات اعزامی را کاهش دهیم/ هزینه تهیه فشنگ بالاست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم ملی تفنگ ایران روز گذشته برای حضور در مسابقات جهانی چین و کسب سهمیه المپیک راهی پکن شد و قرار است ملی‌پوشان تپانچه نیز روز جمعه به چین سفر کنند.

بعد از لغو اردوی دورتموند، فدراسیون تیراندازی تصمیم گرفت با اعزام زودتر تیراندازان به پکن، شرایط را برای برگزاری تمرین فراهم کند اما در این بین تعدادی از ورزشکاران به دلایل مختلفی از سفر جا ماندند. کادر فنی تفنگ و تپانچه مجبور شدند تعدادی از ورزشکاران را خط بزنند تا کاروان با تعداد کمتری ورزشکار به چین سفر کند.

رضا ملک‌محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی درباره اینکه تیم تپانچه مردان به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد و تعدادی از ورزشکاران تفنگ هم خط خوردند، آیا مشکلات مالی باعث شد تا شما تعداد نفرات اعزامی را کاهش دهید، گفت: هم مشکلات مالی و هم رکوردها باعث شد تا تعداد نفرات را کمتر کنیم. از طرفی نظر فنی مربیان هم مطرح بود. فدراسیون به تنهایی دخالتی ندارد و نه فردی را اضافه می‌کنم نه کم.

وی افزود: چند نفری از اعزام جا ماندند اما دقیقا نمی‌توانیم بگوییم چند درصد مسائل مالی مطرح بود. ما تا آبان‌ماه چندین مسابقه کسب سهمیه داریم که برای اعزام ورزشکاران باید عملکرد آنها و نظر مربیان را بدانیم. اینکه ورزشکار اعزامی چقدر شانس کسب سهمیه دارد و آیا نفرات دیگری که تمرین می‌کنند شرط فدراسیون را برای اعزام دارند یا خیر.

دبیر فدراسیون تیراندازی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اینکه در سفر به چین، فدراسیون در نظر دارد فشنگ تهیه کند یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر چون فشنگ‌های چینی مرغوبیت ندارد به همین دلیل مقداری سفارش داده‌ایم تا از کشورهای دیگر برای ما بیاورند.

ملک‌محمدی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه شما مذاکرات زیادی با وزارت دفاع داشتید، آیا مشکلی برای ورود فشنگ و مهمات وجود دارد، تصریح کرد: ما هر درخواستی داشته باشیم وزارت دفاع مشکلی ندارد اما هزینه تهیه فشنگ خیلی بالاست و باید با توجه به منابع خریداری کنیم.

وی درباره اینکه برای کسب سهمیه المپیک 2020 در مسابقات جهانی چین چقدر امیدوار هستید، عنوان کرد: ما خیلی امیدواریم اما نباید این موضوع را برای ورزشکار تکرار کنیم. به خاطر حساسیت کار نباید این موضوع را زیاد مطرح کنیم.

منبع: فارس