نتیجه و خلاصه بازی پاری سن ژرمن – استراسبورگ

 برزیلی های پاری سن ژرمن شب خوبی را سپری نکردند. مارکینیوش پس از گلزنی، گل به خودی زد و نیمار در 1 دقیقه 2 کارت زرد گرفت اما در آخرین لحظات شاگردان گالتیه با یک پنالتی به گل برتری رسیدند. 

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛  از هفته شانزدهم رقابت های لیگ 1 فرانسه پاری سن ژرمن میزبان استراسبورگ بود. مارکینیوش در دقیقه 14 تیمش را پیش انداخت اما در ابتدای نیمه دوم با گل به خودی او، کار به تساوی کشیده شد. از اتفاقات مهم این بازی، اخراج نیمار بود. ستاره برزیلی پاری سن ژرمن در دقیقه 61 به خاطر برخورد با توماسون کارت زرد گرفت و 1 دقیقه بعد به خاطر تمارض در محوطه جریمه حریف به قصد گرفتن پنالتی، کارت زرد دوم را دریافت کرد. پاری سن ژرمن با وجود 10 نفره شدن، حملاتی را روی دروازه حریف ترتیب داد و حاصل آن پنالتی دقیقه 96 بازی بود که کیلیان ام باپه آن را به گل تبدیل کرد.
نیمار در بازگشت از جام جهانی 2022، با کارت قرمز داور روبرو شد. در جریان برتری 2-1 پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ در هفته شانزدهم لیگ 1 فرانسه فصل 2022/2023، نیمار در دقیقه 62 از زمین بازی اخراج شد. او به دنبال گرفتن خطای پنالتی در محوطه جریمه حریف بود اما داور حرکت این بازیکن را تمارض تشخیص داد تا نیمار با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شود. به نقل از اکیپ؛ ستاره برزیلی پاریسی ها تا پایان مسابقه در ورزشگاه باقی نماند و در شرایطی که بازی 1-1 در جریان بود، ورزشگاه را قبل از سوت پایان ترک کرد.
ام باپه فقط روی اتفاقات درون زمین فوتبال تمرکز کرده است و کاری به حواشی ندارد. پس از برتری 2-1 پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ در هفته شانزدهم لیگ 1 فرانسه فصل 2022/2023، کیلیان ام باپه گفتگویی با خبرنگاران داشت. او 10 روز بعد از فینال جام جهانی، برای پاری سن ژرمن به میدان رفت و در دقیقه 96 از روی نقطه پنالتی، گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند.
به نقل از اکیپ؛ ام باپه بعد از بازی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: شکست در فینال جام جهانی را تا امروز هضم نکرده ام و تا پایان دوران حرفه ای خود هضم نخواهم کرد. با این حال سریعاً به تمرینات پاری سن ژرمن اضافه شدم چون همانطور که به مربی و هم تیمی هایم گفتم، دلیلی ندارد که تاوان شکست من با تیم ملی را باشگاه بپردازد. این دو موضوع کاملا متفاوت است.
بعد از فینال به مسی تبریک گفتم. این جام حاصل یک عمر تلاش او بود. حواشی جشن آرژانتینی ها؟ اهمیتی نمی دهم. مشکل من نیست. وقتی برای این چیزها ندارم؛ برای چنین چیزهای بی ارزشی، انرژی خود را هدر نمی دهم.
تنها 10 روز بعد از نمایش درخشان در فینال جام جهانی، امباپه به ترکیب پاری سن ژرمن برگشت و توانست گل پیروزی تیمش را در ثانیه‌های پایانی بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. اما حتی پیش از اینکه او با این گل، سه امتیاز را نصیب پاری سن ژرمن، هواداران این تیم شروع به خواندن شعاری جدید برای ستاره تیم‌شان کردند که اولین بار در ورزشگاه پارک دو پرنس شنیده می شد.
این شعار جدید بر روی ریتم ترانه معروف Sarà Perché Ti Amo (باید بشه چون عاشقتم) که در اوایل دهه 1980 توسط ریکی و پووری اجرا شده بود، ساخته شده است. این در حالی است که پیش از این، هواداران پاری سن ژرمن برای تشویق امباپه تنها از شعار ساده “امباپه، امباپه، امباپه” استفاده می‌کردند اما با درخشش خیره کننده او در جام جهانی، آنها برای ستاره جوان‌شان ترانه‌ای اختصاصی ساختند. کاری که پیش از این برای بازیکنان کمی انجام شده بود و در سال‌های اخیر، تنها برای ادینسون کاوانی اتفاق مشابهی رخ داده بود.
همچنین علاوه بر این ترانه، پاریسی‌ها بنر بزرگی به ورزشگاه بردند که روی آن نوشته شده بود:”کیلیان، آینده به تو تعلق دارد. بهترین گلزن جام جهانی، یک محصول پاریسی خالص. تو قهرمانی.”

انتهای پیام/