هروی: حضور کاراته‌کای انگلیسی در ایران پیام مهمی به دنیا است/ خوشبینم که المپیکی می‌مانیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شهرام هروی در پاسخ به این سوال که دور جدید تمرینات تیم ملی در آستانه اعزام تیم ملی به مسابقات لیگ جهانی مراکش است. شرایط اردوها چه‌طور است، گفت: بچه‌ها بعد از اردوی مشترکی که در فرانسه داشتند، استراحت کوتاهی کردند اما در سال ۹۶ و ۹۷ واقعا ملی‌پوشان ما در کوران مسابقات مختلف حضور داشتند. لیگ‌های جهانی، مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان و… همه این رقابت‌ها در طول این مدت برگزار شد. تعطیلات عید نوروز فرصت خوبی بود تا آن‌ها استراحت کوتاهی داشته باشند، البته این استراحت به منزله تعطیلات کامل نبود، چون ملی‌پوشان از لحاظ بدنسازی در طول تعطیلات طبق برنامه‌ای که سید محمد حسینی مربی بدنساز داده بود تمرینات خود را پیگیری می‌کردند.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خدا را شکر بچه‌ها توانستند از این فرصت تعطیلات چند روزه به خوبی استفاده کنند، هم تمرین کردند و هم این‌که کنار خانواده بودند. آن‌ها پس از پایان تعطیلات از هجدهم وارد اردوها شدند، در حال حاضر نیز شرایط ملی‌پوشان پیش از اعزام به چهارمین مرحله لیگ جهانی مراکش خوب است.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود از اهمیت بالایی که لیگ جهانی مراکش دارد، گفت: مسابقات لیگ جهانی مراکش خیلی مهم است چون امتیازهایی که در این رقابت‌ها کسب می‌شود به صورت کامل در سبد المپیک محاسبه خواهد شد. خوشبختانه بچه‌های ما هم عزم خود را جزم کردند که بهترین امتیازها را در مراکش به دست بیاورند.

هروی در پاسخ به این سوال که صحبت‌هایی مطرح شد در رابطه با این موضوع که کاراته برای اولین و آخرین بار قرار است در المپیک حضور داشته باشد، آیا به نظر شما این موضوع باعث نمی‌شود که حساسیت روی کسب مدال در المپیک توکیو زیاد شود، گفت: بازخورد این خبر برای کاراته خوب نبود؛ چراکه این موضوع باعث شده که این مرحله از المپیک از حساسیت بسیار بالایی برخوردار باشد. البته ما خوشبین هستیم کاراته در المپیک می‌ماند. این صحبت‌ها همیشه قبل از المپیک بوده است. اگر یادتان باشد در مورد یکی از رشته‌های پرطرفدار کشورمان هم این صحبت‌ها در گذشته مطرح بود که قرار است از المپیک حذف شود، اما همه ما دیدیم که چنین اتفاقی رخ نداد و آن رشته همچنان المپیکی است. کاراته نیز می‌تواند نمایش خوبی از خود در المپیک به جا بگذارد، هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمی، می‌توانیم این طور بگوییم کاراته جزو ۵ رشته اول جهان است. ان‌شاءالله کاراته هم در المپیک توکیو هم در المپیک پاریس حضور داشته باشد.

وی در مورد این‌که موفقیت‌های کاراته حاصل تلاش و خرد جمعی بوده و به یک نفر تعلق ندارد،‌ گفت: اگر امروز شاهدیم کاراته ایران به موفقیت‌های بزرگی دست یافته، حاصل زحمات همه جامعه بزرگ کاراته بوده است. حمایت مربیان سازنده، پیشکسوتان،‌مسئولان ورزش و فدراسیون، همه آن‌ها باعث شده کاراته در طول این چند سال به موفقیت‌های بزرگی برسد. باز هم برای ادامه این روند و موفقیت‌ها نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه داریم. درهای کاراته به روی همه باز است،‌امیدواریم اول بتوانیم سهمیه المپیک را به صورت کامل کسب کنیم،‌بعد از آن مدال المپیک را به دست بیاوریم.

سرمربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد حضور جردن تومانس کاراته‌کای انگلیسی به همراه مربی خود در اردوهای تیم ملی چیست، گفت: من خیلی خوشحالم یک کاراته‌کای انگلیسی به همراه مربی خود با حمایت مسئولان فدراسیون کشورشان و مسئولان کمیته ملی المپیک انگلیس برای آمادگی بیشتر به کشور ایران سفر کردند. در حال حاضر آن‌ها برای نماینده کشورشان سرمایه‌گذاری‌های زیادی کردند تا جردن توماس بتوانند در المپیک نماینده کشورشان باشد. آن‌ها به قدری موفقیت نماینده کشورشان را مهم می‌دانند که او را به همراه مربی خود در آستانه اعزام به لیگ جهانی کاراته‌وان به ایران اعزام کردند تا در کنار کاراته‌کاهای کشورمان برای آمادگی هرچه بیشتر تمرین کند. حضور آن‌ها در ایران یک پیام بسیار مهمی را به تمام دنیا،‌ مجامع بین‌المللی و ورزش می‌دهد که ایران بهترین کشور از هر لحاظ در دنیا است.

منبع: فارس