واکنش‌رسانه ژاپنی به اتهام جنسی ملی‌پوش این کشور

اتهام جنسی بازیکن تیم فوتبال ژاپن پیش از دیدار با ایران در مرحله‌ حذفی جام ملت‌های آسیا باعث شد تا رسانه‌های این کشور به این موضوع واکنش نشان دهند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛ روز گذشته اعلام‌ شد که جونیا ایتو، مهاجم ژاپنی که در تیم رمس فرانسه بازی می‌کند به دلیل اتهام جنسی از اردوی تیم ملی فوتبال ژاپن اخراج شده است و این درحالی بود که این تیم در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا باید به مصاف ایران برود.

پس از جنجال ایجاد شده، رسانه‌های ژاپنی به این اتفاق پرداختند. سرمربی فوتبال ژاپن در کنفرانس خبری پیش از بازی ایران از رسانه‌ها درخواست‌ کرد به موضوع حاشیه‌ای این بازیکن بیش از این دامن نزنند و چون ایتو بازیکن بزرگی است از او حمایت کنند تا تیم را ترک نکند.

صحبت‌های سرمربی فوتبال ژاپن با واکنش nikkansports ژاپن همراه بود و این رسانه با انتشار صحبت‌های سرمربی ژاپن‌ نوشت: “مربی ژاپن درخواست غیرمعمولی می‌کند؛ از فشار بیش از حد به ایتو خودداری کنید”

هم‌چنین این رسانه در خبری دیگر اعلام کرد که پشت سر اخراج ایتو از تیم ملی فوتبال ژاپن داستان پر هرج و مرج وجود دارد چرا که اخراج او به تعویق افتاده است.

حال باتوجه به این‌که اخراج ایتو از تیم ملی فوتبال ژاپن به تعویق افتاده است، رسانه‌های ژاپنی خبر داده‌اند که اثبات اتهامات وارده به این بازیکن بیش از یک سال طول می‌کشد. معاون پیشین بخش تحقیقات ویژه دادستان ناحیه توکیو پیش‌بینی کرد که پیش از یک سال طول می‌کشد تا تصمیم‌گیری شود آیا این بازیکن باید تحت تعقیب قرار گیرد یا خیر؟

او اعلام کرد که این بازیکن به‌زودی بازداشت نخواهد شد اما بازجویی از این بازیکن صورت‌ خواهد گرفت چرا که اتهامات بی‌اساس جنسی به او نسبت داده شده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه‌های محلی فرانسوی هم به این موضوع پرداخته‌اند چرا که این بازیکن در لیگ فرانسه بازی می‌کند. هم‌چنین NHK ژاپن به کناره گیری ایتو واکنش نشان داد.

انتهای پیام/