واکنش فدراسیون جهانی والیبال به برد ایتالیا مقابل ژاپن

سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین گفت: ایران سطح فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت و با تلاش بسیار زیاد و به سختی در این دیدار پیروز شدیم.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، تیم ملی والیبال ژاپن اولین شکست خود را در مسابقات لیگ ملت‌ها متحمل شد که این موضوع با واکنش فدراسیون جهانی والیبال رو به رو بود.

در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، تیم‌های ژاپن و ایتالیا به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا سه بر یک‌ به پیروزی رسید. ژاپن که در ۱۰ مسابقه قبلی این رقابت‌ها شکست نخورده بود اولین شکست خود را تجربه کرد و در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب ۲۹ بر ۲۷، ۲۸ بر ۲۶ و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کرد و تنها در ست سوم ۲۵ بر ۲۳ به برتری رسید.

فدراسیون جهانی والیبال در واکنش به شکست ژاپن نوشت:  ایتالیا اولین شکست را به ژاپن تحمیل کرد. ایتالیا به بردهای شگفت‌انگیز ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ پایان داد. ایتالیا به عنوان قهرمان جهان با نتیجه ۳-۱ (۲۹-۲۷, ۲۸-۲۶, ۲۳-۲۵، ۲۵-۲۰) بر صدرنشین  جدول لیگ ملت‌ها پیروز شد تا  به رده دوم جدول فعلی صعود کند. ژاپن با این شکست هم‌چنان در صدر جدول قرار دارد.

فدراسیون جهانی ادامه داد: ایتالیا و ژاپن با الهام از جو باورنکردنی روی سکوها، نبردی تماشایی را در ست اول انجام دادند؛ زمانی که فاصله به سختی از یک امتیاز فراتر رفت. روبرتو روسو، ملی‌پوش والیبال ایتالیا پس از این پیروزی گفت: برای این برد بسیار خوشحالم زیرا ژاپن خیلی خوب بازی کرد. بازی در برابر تیمی مانند ژاپن چندان آسان نیست، اما ما اولین تیمی هستیم که مقابل آن‌ها پیروز شده‌ایم و بسیار خوشحالیم. این بسیار مهم است که ما در طول بازی تمرکز خود را از دست ندادیم و کل تیم کمک کرد. به همین دلیل است که می‌توانیم در این سطح بازی کنیم.

در حالی که ایتالیا بازی‌های مرحله مقدماتی خود را به پایان رسانده و در انتظار حریفان مرحله یک چهارم نهایی است، ژاپن یک بازی دیگر خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، امروز تیم ملی والیبال ژاپن در یک بازی حساس دیگر به مصاف لهستان خواهد رفت.

برنامه امروز (یک‌شنبه ۱۸ تیر) مسابقات لیگ ملت‌های والیبال:

بلغارستان ۰ – ۳ صربستان

آرژانتین ۳– ۲ ایران

چین – کانادا، ساعت ۶:۳۰ دقیقه بامداد

آمریکا – فرانسه، ساعت هفت صبح

هلند – اسلوونی، ساعت ۱۰:۳۰

ژاپن – لهستان، ساعت ۱۴:۳۰

انتهای پیام/