وضعیت بحرانی یحیی / پرسپولیس دوباره می بازد!

پرسپولیس برای دیدار با الدحیل غایب‌های متعددی دارد و همین مساله محدودیت بسیار زیادی را برای یحیی گل‌محمدی به‌وجود آورده است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  هفته دوم دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه دهم مهرماه آغاز می‌شود و در یکی از حساس‌ترین دیدارها، پرسپولیس باید در قطر به مصاف تیم قدرتمند الدحیل برود. جدالی سرنوشت‌ساز برای تنها نماینده کشورمان که در هفته نخست بازی‌ها شکست را پذیرا شد و حالا باید با دیگر رقیب جدی خود در مسیر صعود رقابت داشته باشد. تیم قطری هم در اولین پیکار خود موفق به ثبت پیروزی نشد و برابر میزبانش استقلال تاجیکستان به تساوی بدون گل قناعت کرد.

ابهام بزرگ درباره ترکیب پرسپولیس مربوط به نوک خط حمله می‌شود. جایی که دست یحیی گل‌محمدی از هر زمان دیگری بسته‌تر است و مشخص نیست او با چه آرایش و نفراتی در فاز تهاجمی رودرروی شاگردان هرنان کرسپو صف‌آرایی خواهد کرد. وحید امیری به دلیل مصدومیتی که در دیدار برابر النصر برایش به وجود آمد، امکان همراهی تیمش را در مصاف با الدحیل ندارد و از طرفی محمد عمری و یاسین سلمانی هم راهی هانگژو شده‌اند تا در بازی‌های آسیایی تیم امید را همراهی کنند و در صورت صعود محتمل شاگردان رضا عنایتی به دور یک‌چهارم، آن‌ها هم به صف غایبان تیم‌شان اضافه خواهند شد. از نبیل باهویی هم نباید غافل شد. مهاجم سوئدی سرخ‌پوشان به دلیل سرماخوردگی شدیدی که دچارش شد هنوز نتوانسته به تمرینات تیم جدیدش ملحق شود تا مشکلات یحیی دوچندان شود.

اگر پرسپولیس با ۲ مهاجم بازی کند

به جز دیدار با النصر، پرسپولیس در چهار مسابقه ابتدایی خود در لیگ برتر با ۲ مهاجم روانه میدان شد. در سه بازی اول شهاب زاهدی و وحید امیری، زوج خط حمله را تشکیل دادند که امیری حکم مهاجم سایه را داشت و در جدال برابر فولاد محمد عمری جانشین شهاب زاهدی شد. یحیی گل‌محمدی همیشه به ترکیب ۲-۴-۴ علاقه داشته اما حالا انتخاب‌های او بسیار محدود است. شهاب زاهدی، در حال حاضر و بدون توجه به شرایط نبیل باهویی، تنها مهاجم تخصصی گل‌محمدی است و در صورتی که یحیی بخواهد از ۲ مهاجم بهره ببرد، لاجرم باید از این بازیکن که انتقادات زیادی متوجه اوست، بهره ببرد. در بین بازیکنان پرسپولیس مهدی ترابی و امید عالیشاه، تنها نفراتی هستند که امکان بازی به عنوان مهاجم دوم را دارند. عالیشاه پیش از این هم تجربه بازی در این پست را در همین فصل داشته است و ترابی هم در گذشته سابقه بازی به عنوان مهاجم را را در کارنامه خود داشته است. البته که بازی گرفتن از ترابی در خط حمله، یک جای خالی در سمت چپ ایجاد می‌کند و باید دید چه کسی جای این ستاره بی‌جایگزین را در ترکیب خواهد گرفت. بازیکنی که این روزها دوران نقاهت را پشت سر می‌گذارد ولی قرار است در قطر به میدان برود. باتوجه به مصدومیت وحید امیری، شانس امید عالیشاه برای بازی در خط حمله بیشتر از ترابی است.

اگر پرسپولیس با یک مهاجم بازی کند

سرخ‌پوشان تهرانی مقابل النصر با یک مهاجم وارد زمین شدند و وحید امیری برای کمک به خط میانی، به عنوان هافبک وسط متمایل به چپ انجام وظیفه کرد. این مساله باعث شد تا محمد عمری در قامت تنها مهاجم در زمین حضور داشته باشد اما مصدومیت زودهنگام ترابی برنامه‌های گل‌محمدی را به هم ریخت و شهاب زاهدی به میدان آمد و دوباره پرسپولیس با ۲ مهاجم به مسابقه ادامه داد. حالا اگر بازهم بنا به این باشد تا نماینده کشورمان با یک مهاجم به مصاف الدحیل برود، مجددا شهاب زاهدی اولین گزینه در دسترس خواهد بود. یحیی می‌تواند از امید عالیشاه یا مهدی ترابی هم به عنوان تک مهاجم استفاده کند که تصمیمی ریسکی به حساب می‌آید اما یحیی نشان داده سابقه انجام دادن چنین کاری را دارد. به نظر می‌رسد گل‌محمدی همانند دیدار با النصر، برای محکم کردن کمربند میانی خود از یک مهاجم استفاده کند.

حال باید دید در ۹ روز باقیمانده تا بازی با الدحیل چه اتفاقاتی در اردوی پرسپولیس رخ می‌دهد. آیا نبیل باهویی شرایط بازی را پیدا خواهد کرد و یحیی روی بازیکنی که نظری روی جذبش نداشت قمار می‌کند؟ آیا فرصتی دوباره به شهاب زاهدی داده می‌شود؟ آیا تیم امید بازهم دچار حذفی زودهنگام می‌شود و ۲ بازیکن هجومی پرسپولیس پیش از دیدار برابر الدحیل به اردوی تیم‌شان اضافه خواهند شد؟ آیا یحیی به استفاده از یکی از وینگرهای خود در حمله روی خواهد آورد؟

انتهای پیام/