وکیلی: باید 2 سال زودتر شروع کنیم/ اگر خوب نبودیم، من مقصرم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمد وکیلی درمورد عملکرد تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب عنوان پنجمی در این دوره از پیکارها اظهار داشت: تیم‌ها در رده نوجوانان هر دوره تغییر می‌کنند. ما در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در مسابقات جهانی داشتیم، اما تیمی مانند برزیل مدتی است که از جمع مدعیان دور شده است. با توجه به اینکه ترکیب تیم‌ها در رده نوجوانان هر دوره تغییر می‌کند، اصلاً نمی‌توان نتایج آنها را پیش‌بینی کرد.

وی ادامه داد:

درست است که ما امسال مدافع عنوان قهرمانی بودیم، اما باید بدانیم که بازیکنانی که در دوره گذشته در ترکیب ایران بودند امسال به رده جوانان رفتند و خوشبختانه در آنجا توانستند عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند.

وکیلی گفت:

ما امسال عملکرد بدی در مسابقات نداشتیم و تنها مقابل جمهوری چک غافلگیر شدیم، اما در سایر بازی‌ها شرایط خوبی داشتیم. این موضوع را هم باید مدنظر داشت که امسال تیم‌هایی همچون روسیه و ایتالیا از ما قوی‌تر بودند. به هر حال در رده نوجوانان شرایط اینگونه است و هر دوره چند تیم شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت:

پس از اینکه مسابقات امیدهای جهان منحل شد، کشورها سرمایه‌گذاری بیشتری روی مسابقات نوجوانان و جوانان جهان می‌کنند تا برای تیم‌های ملی خود پشتوانه‌سازی کنند، چراکه در رده نوجوانان خروجی بازیکنان مهم است. باید بازیکنانی تربیت کنیم که بتوانند به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند و عملکرد خوبی در آنجا داشته باشند.

وی افزود:

همه بازیکنان کنونی تیم ملی بزرگسالان ایران زمانی در ترکیب تیم نوجوانان بودند. موضوعی که اهمیت دارد این است که در سایر قاره‌ها مسابقات زیر 17 سال برگزار می‌شود، اما این رقابت‌ها در آسیا وجود ندارد.

اگر رقابت‌های زیر 17 سال داشته باشیم بازیکنان می‌توانند پیش از ورود به رده نوجوانان کسب تجربه کنند و شرایط بهتری در رده نوجوانان داشته باشند. فکر می‌کنم برای رسیدن به موفقیت باید دو سال زودتر شروع کنیم و مسابقات زیر 17 سال داشته باشیم.

وکیلی در پایان اظهار داشت:

هیچکس در رده نوجوانان نمی‌تواند متعهد شود که هر سال در مسابقات جهانی روی سکو می رود. به نظر من عملکرد کلی نوجوانان ایران قابل دفاع است، اما اگر امسال خوب نبودیم من مقصر هستم.

منبع: فارس