پای مسعود سلطانی‌فر هم به کارخانه ابریشم گیلان و پرونده خلیل زاده باز شد

این روزها احتمالا بیش از گذشته از خلیل‌زاده خواهیم شنید و زندگی هزارتوی این سرمایه‌دار گیلانی وجوه مختلفی دارد و اتهامات گوناگونی حول او و فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی‌اش وجود دارد که نمی‌توان به همه آنها پرداخت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، این روزها احتمالا بیش از گذشته از خلیل‌زاده خواهیم شنید و زندگی هزارتوی این سرمایه‌دار گیلانی وجوه مختلفی دارد و اتهامات گوناگونی حول او و فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی‌اش وجود دارد که نمی‌توان به همه آنها پرداخت. درهرصورت به اصلی‌ترین اتهام فعلی او یعنی پولشویی و اخلال در نظام تولید در ماجرای خرید شرکت ابریشم گیلان اشاره می‌کنیم. ماجرایی که برای بازخوانی آن ‌باید 18-17 سالی به عقب برگردیم. سال‌هایی که مسعود سلطانی‌فر، وزیر فعلی ورزش و جوانان، استاندار گیلان بوده و از قضا رابطه خوبی هم بین او و خلیل‌زاده وجود داشته است. کلیدواژه خلیل‌زاده احتمالا خیلی از معادلات و گره‌های ذهنی فعلی و موجود در ذهن مخاطبان در ارتباط با سنخیت خلیل‌زاده با ورزش و باشگاه استقلال را حل می‌کند. اما بهتر این است ‌جزئی‌تر به ماجرا ورود کنیم. ماجرایی که شرح کوتاه آن از این قرار است که مسعود سلطانی‌فر در چهارم مهرماه ۱۳۸۰ به‌عنوان استاندار گیلان منصوب می‌شود. در همان سال و کمی پس از انتصاب سلطانی‌فر، شرکت ابریشم گیلان، از موفق‌ترین قطب‌های نوغانداری کشور به فروش می‌رسد و نام خریدار اسماعیل خلیل‌زاده بود اما نتیجه‌ای جز ورشکستگی حاصل نشد. هادی درو، رئیس اداره توسعه نوغانداری استان گیلان در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از واگذاری این شرکت به یک فرد غیرتوانمند در صنعت نوغانداری تاکید می‌کند که این فرد وام میلیاردی از قبل این کارخانه اخذ کرده اما کارخانه را به حال خود رها کرده است. اما جزئیات واقعه از چه قرار است؟

کارخانه ابریشم گیلان در تاریخ 25 اسفند 82 از طریق شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به اسماعیل خلیل‌زاده، فریبرز خلیل‌زاده، میلاد خلیل‌زاده و یک‌سری افراد دیگر واگذار می‌شود. این واگذاری در زمان استانداری مسعود سلطانی‌فر، وزیر فعلی ورزش و جوانان بوده و با حمایت‌های او این شرکت به خلیل‌زاده واگذار شده است. حالا باید دید که آیا پای مسعود سلطانی فر که حمایت‌های زیادی از خلیل زاده انجام داده است به این پرونده می‌شود؟ سوالی است که به زودی جواب آن مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
سلطانی فر: تیمی می بازد و از صدر به سوم می آید، بعد می…
دلیل بی ثباتی برخی باشگاهها از زبان سلطانی فر
یک مدیرکل استانی دیگر سلطانی فر هم بازداشت شد

انتهای پیام /