پیش بازی آرژانتین – کلمبیا در کوپا امریکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، در دومین روز از رقابت های کوپا امریکا، تیم های یازدهم و دوازدهم فیفا یعنی آرژانتین و کلمبیا از گروه B بامداد یکشنبه در ورزشگاه آرنا فونته نوآوا در شهر سالوادور یک رقابت تنگاتنگ را به نمایش می گذارند.

تیم ملی آرژانتین سه شکست متوالی در سه فینال تورنمنت های مهم را تجربه کرده و اکنون قصد دارد طلسم دور ماندن از کاپ را بشکند. قهرمان 14 دوره کوپا امریکا در هفت دیدار اخیر خود مقابل کلمبیا شکست نخورده است و بر اساس این واقعیت، انتظار می رود در این دیدار نیز یک برد را تجربه کند؛ از طرفی کلمبیا در شانزده دیدار آخر خود تنها دو بار طعم شکست را چشیده و پیروزی بر آرژانتین برای این تیم دور از دسترس نیست.

تیم ملی کلمبیا در سال های اخیر رشد قابل توجهی را در صحنه های بین المللی نشان داده است. این تیم توانسته در چهار تورنمنت اخیری که در آن شرکت داشته به مرحله حذفی راه پیدا کند؛ با این همه، نتوانسته طی این مدت در هیچ یک از چهار تقابل آخر خود با آرژانتین، این تیم را مغلوب کند، اما کارلوس کیروش مربی جدید کلمبیا قصد دارد با هدایت خود، این تیم را به اولین پیروزی برساند.

لیونل اسکالونی سرمربی موقت آرژانتین تنها 9 بازیکن از تیمی که در جام جهانی 2018 ناکام ماند را با خود به برزیل برده است.

خوان فرناندو کینترو هافبک کلیدی کلمبیا و بازیکن باشگاه ریور پلاته که در ماه مارس دچار مصدومیت جدی شد این تورنمنت را از دست داد. استبان آندرادا دروازه بان آرژانتین نیز به دلیل آسیب دیدگی زانو در ترکیب تیم حاضر نخواهد بود.

حضور ستاره ای چون مسی در ترکیب آرژانتین به خط حمله این تیم کیفیتی درخشان می بخشد اما اسکالونی قصد دارد آرایشی را برای تیمش در نظر بگیرد که توازنی را بین خط حمله برجسته خود و یک دفاع مستحکم برقرار سازد. آرژانتین نه تنها نتوانست در چهار بازی خود در جام جهانی گذشته کلین شیت کند بلکه به طور متوسط 2 گل در هر بازی دریافت کرد که این حکایت از دفاع شکننده این تیم دارد. شکست 1-3 این تیم مقابل ونزوئلا در بازی دوستانه اخیر این دو تیم خود گواهی بر این ادعاست. حضور مهاجمان با استعدادی همچون خامس رودریگز، رادامل فالکائو و دووان زاپاتا می تواند تهدیدی جدی برای تیم آرژانتین تلقی شود.

با در نظر گرفتن کیفیت هجومی هر دو تیم آرژانتین و کلمبیا، پیش بینی می شود دو تیم یک بازی هجومی را به نمایش بگذارند و هر دو تیم به گل برسند. آرژانتین با ترکیب احتمالی 1-3-2-4 و کلمبیا با ترکیب احتمالی 3-3-4 به میدان خواهند رفت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد