پیش بازی اوگاندا – سنگال / یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، ورزشگاه بین المللی قاهره جمعه ساعت 23:30 به وقت تهران میزبان دو تیم اوگاندا و سنگال در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا خواهد بود. اوگاندا با یک برد مقابل جمهوری دموکراتیک کنگو، یک مساوی با زیمبابوه و یک باخت مقابل مصر در مجموع با چهار امتیاز به عنوان تیم دوم گروه A به مرحله حذفی رقابتها صعود کرد. اما سنگال با کسب دو پیروزی در برابر تانزانیا و کنیا و شکست 0-1 در مقابل الجزایر 6 امتیازی شد و مانند اوگاندا به عنوان تیم دوم گروه C به این مرحله راه یافت.

دو تیم تاکنون سه بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که یک برد نصیب سنگال شده و دو دیدار نیز به تساوی رسیده است. آخرین دیدار آنها که در سال 2017 برگزار شد با نتیجه 0-0 به پایان رسید. دیدار جمعه شب اولین تقابل دو تیم در جام ملت های آفریقا خواهد بود.

اوگاندا

آخرین باری که اوگاندا به مرحله حذفی جام ملت های آفریقا راه یافته به تورنمنت 1978 برمی گردد. این تیم آمار و سابقه جالبی در این رقابت ها ندارد و از 6 بازی خود تنها به یک پیروزی دست یافته است. امانوئل اوکوی علیرغم نمایش ضعیفش در بازی با مصر، بار هجومی تیم را به دوش می کشد و لامالا عبدو به احتمال زیاد وی را در خط حمله همراهی خواهد کرد.

سنگال

سنگال اولین حضور در جام ملت های آفریقا را در سال 1965 تجربه کرد و چهارم شد. شیرهای ترانگا با راهیابی به جام جهانی 2002 کره و ژاپن و صعود تا مرحله یک چهارم نهایی در عرصه جهانی مطرح شدند. این تیم در همان سال در جام ملت های آفریقا 2002 به فینال رسید اما در نهایت بدشانسی در ضربات پنالتی به کامرون باخت و جام را در یک قدمی از دست داد. طی سالهای اخیر، فوتبال سنگال پیشرفت چشمگیری داشته و این تیم با بهره مندی از مدافعان قدرتمندی چون کالیدو کولیبالی از دفاع مستحکم و منسجمی برخوردار است و از 9 دیدار آخر خود در 8 دیدار به پیروزی رسیده و 7 بار کلین شیت کرده است. سادیو مانه و هم تیمی هایش سه دیدار آخر خود را بدون آن که گلی دریافت کنند برده اند و در قیاس با اوگاندا تیمی محبوب تر و قدرتمندتر محسوب می شوند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسپورتینگ پدیا