پیش بازی منچستریونایتد – لیورپول/ لیگ برتر انگلیس

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، در ادامه رقابت های لیگ برتر انگلستان، امشب (یکشنبه) ساعت 19 به وقت تهران منچستریونایتد در ورزشگاه اُلدترافورد میزبان لیورپول است.

لیورپول در حال حاضر با 24 امتیاز از هشت بازی در صدر جدول است و منچستر یونایتد که از هشت بازی خود تنها دو برد کسب کرده با 9 امتیاز در رده چهاردهم جدول لیگ برتر قرار دارد.

تاریخچه تقابل دو تیم

دیدار امشب دویست و سی و یکمین تقابل دو تیم است. از دیدارهای پیشین، 88 برد سهم یونایتد و 76 برد سهم لیورپول بوده است.

علیرغم موفقیت هایی که لیورپول در چند فصل اخیر کسب کرده، این تیم در رویارویی با شیاطین سرخ آمارهای درخشانی به جا نگذاشته و از 10 تقابل اخیر خود تنها یک بازی را فصل گذشته در آنفیلد با نتیجه 1-3 برده است. قرمزها در شش دیدار اخیر خود در همه رقابت ها در اُلد­ترافورد بردی به دست نیاورده اند و مدت ­هاست که چشم به راه کسب پیروزی در مقابل این حریف هستند.

منچستریونایتد

تنزل یونایتد پس از فرگوسن بر کسی پوشیده نیست و هیچ یک از سرمربیانی که بعد از وی متصدی هدایت این تیم شدند، از دیوید مویس و مورینیو تا سولسشر (سرمربی کنونی) نتوانستند باشگاه را به دوران باشکوهش برگردانند؛ این افت شش ساله فرصت بی ­نظیری برای تیم هایی چون منچسترسیتی و لیورپول فراهم کرده تا خودی نشان دهند. نتیجه دیدار امشب می تواند تاثیر بسزایی در موقعیت شغلی سولسشر، که در حال حاضر با چالش یا به نوعی اتهام بحران مدیریت مواجه است، بگذارد.

منچستریونایتد امشب با معضل مصدومیت نیز دست به گریبان است و دست سولسشر برای تعویض بازیکنان بسته به نظر می رسد. پوگبا و دخیا همچنان در مصدومیت به سر می­ برند؛ اما غایبان میزبان امشب به این دو ستاره محدود نمی­شود؛ تیموتی فوسو و اریک بایی نیز با مصدومیت های درازمدت مواجه هستند؛ از طرفی، حضور بازیکنانی چون شاو، لینگارد، فیل جونز، مارسیال و وان­بیساکا نیز نامعلوم و منوط به انجام تست های آمادگی پیش از بازی است.

لیورپول

لیورپول با هشت برد از هشت بازی آماری خیره کننده دارد؛ اما در واقع، شاگردان یورگن کلوپ آن­ گونه که آمارهای­شان نشان می دهد، بازی های چندان متقاعدکننده ای را در این فصل به نمایش نگذاشته اند. این تیم در مقابل ساوتهمپتون، چلسی و شفیلد یونایتد به پیروزی های مقتدرانه ای دست نیافته و در مقابل لسترسیتی هم با پنالتی دقیقه 95 به پیروزی رسید. اما در هر صورت نتایج فوتبال عیاری هستند که تیم­ها در نهایت به وسیله آن سنجیده و ارزیابی می شوند. از این رو، 17 برد متوالی به هیچ وجه قابل انکار نیست. لیورپول امشب قصد دارد با رساندن این رقم به 18 ، با رکورد منچسترسیتی به برابری برسد.

بر­خلاف یونایتد، لیورپول امشب مشکل غیبت بازیکنان را ندارد؛ الیسون و متیپ به بازی برخواهند گشت و صلاح نیز بر آسیب دیدگی قوزک پا چیره شده است. شاید دشوارترین تصمیم ­گیری کلوپ به میانه میدان مربوط شود، جایی که او باید از میان بازیکنانی چون کاپیتان هندرسون، جیمز میلنر، واینالدوم، فابینیو، نبی کیتا و چمبرلین که همگی آماده به نظر می رسند دست به انتخاب بزند.

ترکیب احتمالی دو تیم در بازی امشب:  

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسپورتس مول و گاردین