چالش حذف سهمیه آسیای میانه برای تنیس روی میز ایران

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پینگ پنگ بازان ایرانی این روزها در اردوی تیم ملی بسر می‌برند و هرکدام امیدوار هستند تا سهمیه المپیک را کسب کنند اما آیین نامه‌ای از طرف کمیته بین‌المللی المپیک منتشر شد مبنی بر اینکه مناطقی چون آسیایی میانه برای بدست آوردن این سهمیه حذف شده‌اند.

بنابراین این موضوع می‌تواند مانعی برای دستیابی پینگ پنگ بازان ایرانی به این سهمیه باشد. زیرا بازیکنان ایرانی همواره از طریق آسیای میانه برای کسب سهمیه اقدام می‌کردند اما حالا که با حریفان قدری از آسیا چون چین، ژاپن، کره شمالی و جنوبی و سنگاپور روبرو خواهند شد، احتمال کسب این سهمیه ضعیف است.

«فاطمه کیوانی» نائب رئیس فدراسیون تنیس روی میز در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اروی تیم ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در حال برگزاری است. این اردو جهت آمادگی برای اعزام رده سنی بزرگسالان به مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی و رقابت‌های آسیایی نوجوانان و جوانان در بلغارستان است. به نوعی این اردوها و رقابت‌ها آمادگی حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک است.

وی افزود: البته به دلیل انتشار آیین نامه کمیته بین المللی المپیک در خصوص حذف مناطقی چون آسیای میانه برای کسب سهمیه، کار پینگ پنگ بازان ما دشوار شده است. بنابراین رقبای اصلی ما بازیکنان قدر آسیایی هستند. پیش از این بازیکنان ما از طریق آسیای میانه سهمیه را بدست می‌آوردند البته با کمیته بین المللی المپیک رایزنی می‌کنیم تا دوباره آیین نامه به حالت قبلی خود بازگردد.

نائب رئیس فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: بازیکنان ما رنکینگ اول و دوم آسیای میانه را دارند و با تغییر این آیین نامه، احتمال کسب سهمیه المپیک حیلی ضعیف است.

با توجه به انتشار چنین آیین نامه‌ای، نه تنها پینگ پنگ بازان ایرانی بلکه کشورهای دیگر نیز شانس کسب سهمیه نخواهند داشت زیرا بازیکنان چینی از نظر تکنیکی و تاکیکی بسیار قوی و همواره بیشتر سهمیه های المپیک را بدست می آورند. در کنار آن نباید بازیکنان قوی ژاپنی، کره شمالی و جنوبی را از یاد برد.

بنابراین چنین شرایطی برای ایران و کشورهای دیگر ایجاب می‌کند تا برای رایزنی با کمیته ملی المپیک و بازگرداندن نام آسیای میانه در متن این آیین نامه، تمامی تلاش خود را انجام دهند.

اردوی تیم ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان پینگ پنگ بازان دختر از ۶ تیر آغاز و ۱۷ تیر پایان یافت.

مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی و رقابت‌های نوجوانان و جوانان آسیا در بلغارستان از برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا