ژنرال به ركورد 1300 روز بی‌شكستی برانكو پايان می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار شبكه لحظه، سپاهان بعد از سال‌ها بار ديگر با امير قلعه‌نويی اوج گرفته و اين‌بار عزم خود را جزم کرده تا قهرمانی در ليگ برتر را جشن بگيرد.

شاگردان قلعه‌نويی در اين فصل آمار مشترکی با پرسپوليس در جدول رده‎بندی دارند و آن‌هم آمار بدون شکست هر دو تيم است. سپاهان در 13 مسابقه، هشت برد و پنج تساوی به دست آورده و پرسپوليس نيز از همين تعداد مسابقه هفت برد و شش تساوی را دشت کرده است. گفتنی است سپاهان با 26 گل زده بهترين خط حمله ليگ برتر را در اختيار دارد و در مقابل پرسپوليس با تنها چهار گل خورده در 13 مسابقه بهترين خط دفاعی را به خود اختصاص داده است. کي‌روش استنلی مهاجم برزيلی سپاهان نيز با 9 گل زده آقای گل ليگ برتر، يکشنبه مقابل بهترين خط دفاعي ليگ قرار خواهد گرفت. سرخ‌پوشان اگر بتوانند در ورزشگاه نقش‌جهان دروازه خود را بسته نگه دارند، رکورد جديدی را به ثبت خواهند رساند.

آمار مثبت برانکو مقابل سپاهان
در اواخر ليگ چهاردهم پرسپوليس در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان با مربيگری فرکی رفت که در ثانيه‌های پايانی زردپوشان اصفهانی گل برتری را زدند تا آن مسابقه با حساب 2 بر یک به سود دستيار سابق برانکو به پايان برسد. در ليگ پانزدهم اما تيم برانکو خوب بازی مي‌کرد و نتيجه نمي‌گرفت. در ورزشگاه فولادشهر هم چنين اتفاقي رخ داد و در نهايت سپاهاني‌ها موفق شدند با حساب 4 بر 2 از سد پرسپوليس عبور کنند. در ديدار برگشت همان فصل سپاهان تا دقيقه 73 از حريف خود پيش بود که کمال کاميابي‌نيا موفق شد گل تساوی را وارد دروازه رقيب ديرينه کند تا مسابقه با تساوی 2 بر 2 به پايان برسد. در ليگ شانزدهم ايام به کام سرخ‌پوشان بود. ديدار رفت در اصفهان با برتری 3 بر یک پرسپوليس به پايان رسيد تا طلسم ناکامي در اصفهان شکسته شود. در ديدار برگشت نيز پرسپوليسي‌ها با دو گل از سد حريف عبور کردند. رامين رضاييان و مهدی طارمی دو گل پرسپوليس را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حريف کردند. مسابقه‌ای که در حضور 80 هزار نفر در ورزشگاه آزادی بعد از شکست سرخ‌ها در دربي برگزار شده بود. ليگ شانزدهم با دبل سرخ‌ها به پايان رسید. فصل پيش نيز در ورزشگاه فولادشهر با وجود اينکه پرسپوليسي‌ها دو بار از حريف جلو افتادند، اما اين سپاهان بود که هر دو بار گل خورده را جبران کردند تا آشناترين تساوی ديدارهای دو تيم يعني مساوي 2 بر 2 روی تابلو نتيجه نقش‌جهان ثبت شود. در نيم‌فصل دوم اما سپاهاني‌ها با دو گل در تهران مغلوب شدند تا شمار پيروزي‌هاي برانکو برابر سپاهان از تعداد شکست‌هايش بيشتر شود. به عبارتی آخرين باخت پروفسور مقابل طلايي‌پوشان ديار زاينده‌رود، به هزارو 214 روز قبل بازمي‌گردد و درصورتی که شاگردان قلعه‌نويی نتوانند در بازی روز يکشنبه پيروز شوند، شکست‌ناپذيری برانکو به بيش از هزارو 300 روز خواهد رسيد. آخرين‌بار پرسپوليس برانکو مرداد 94 مقابل سپاهان شکست خورد و پس از آن به سه پيروزی و دو تساوی رسيد.