کشتی قهرمانی جهان| اتفاقی عجیب در قزاقستان؛ بازگشت حاجی علی یف به جدول بعد از درگیری و جنجال

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، روز گذشته در جریان رقابت‌های 2 وزن نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک و در یکی از دیدارهای حساس وزن 65 کیلوگرم حاجی علی یف از آذربایجان و گاجی مراد رشیدوف از روسیه در همان دور نخست به مصاف هم رفتند و در حالی که کشتی گیر روسیه تا ثانیه های پایانی با نتیجه 3 بر 2 پیش بود، اما علی یف با اجرای فن کمر در اواخر مسابقه موفق به کسب 2 امتیاز شد تا کشتی 4 بر 3 و علی یف در آستانه پیروزی قرار گیرد.

اما روس‌ها اعتراض کردند که بعد از بازبینی فیلم این صحنه توسط داوران 2 امتیاز علی یف پس گرفته شد و یک امتیاز به نماینده روسیه دادند که این موضوع با اعتراض و واکنش علی یف همراه بود و خواستار اعتراض مربیانش شد که اجازه این کار داده نشد.

بعد از چندین دقیقه کش مکش در نهایت داوران دست رشیدوف را بالا بردند، اما علی یف حاضر به ایستادن در کنار داور نشد که با کارت زرد رئیس تشک مواجه شد و به وی دستور داد به کنار داور برود و گرنه با کارت قرمز دیسکالیفه خواهد شد که باز هم از این کار ممانعت کرد و در نهایت با کارت قرمز داور مواجه و از ادامه مسابقات اخراج شد.

اما این پایان کار نبود

چرا که علی یف با وجود اینکه بنظر می‌رسد با نظر کارشناسان تا حدودی هم حق با او بوده است در حرکتی زشت راکت‌های امتیازات را به سمت رئیس تشک پرتاب کرد و حاضر به ترک تشک مسابقه نبود.

علی یف که حق خود را پایمال شده می دید تا دقایقی حاضر به ترک سالن نبود و تصمیم داشت به سمت جایگاه داوران برود و انتقام شکستش را بگیرد که با ممانعت ماموران امنیتی سالن به رختکن هدایت شد.

در حالی که با توجه به قوانین مسابقات نه تنها محرومیت از مسابقات این دوره، حتی پیش بینی محرومیت های سنگین تر برای علی یف می شد، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه در اتفاقی عجیب تر وی به جدول مسابقات باز گردانده شد که نشان از نفوذ آذربایجانی ها در اتحادیه جهانی کشتی دارد. هر چند علی یف در این گروه با نتیجه 10 بر 9 مغلوب اوتوگوروی ژاپنی شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

چندی پیش بود که

مسئولان اتحادیه جهانی کشتی کشتی گیر آزادکار کشورمان را در مسابقات نوجوانان جهان بدلیل دست ندادن با مربی حریف در دیدار رده بندی از جدول مسابقات کنار گذاشتند که همین اتفاق منجر به از دست دادن قهرمانی توسط ایران و قهرمانی روسیه شد،

اما در این رقابت ها با وجود اینکه علی یف رفتار به مراتب بدتر و زننده تری داشت نه تنها دیسکالیفه نشده، بلکه به جدول هم برگشت که نشان از استاندار دوگانه مسئولان جهانی کشتی در اجرای قوانین و مقررات دارد.

منبع: فارس