پاختاکور 1 – پرسپولیس 0

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم پرسپولیس در ازبکستان آخرین شانس های خود برای صعود را جستجو می کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که با 4 امتیاز از 4 بازی در قعر جدول گروه خود هستند، در حالی به مصاف پاختاکور رفته ان که با کسب یک امتیاز و یا سه امتیاز می توانند به صعود امیدوار شوند.

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، گروه چهارم
تیم داوری: کریستفر جیمز بث/  آنتوان اسکتنین و اشلی بیجام
ورزشگاه تاشکند، تماشاگر: ؟؟؟

ترکیب پاختاکور:

سنجر کواتوف، فرخ سیفیف، شرزود اعظمف، ایگور کریمتس، سردار صبریخاچیف، علیجونوف، سیدیکوف، خامروبکوف، جلا‌ل‌الدین ماشاریپوف، مرات بیکمائف و دراگان چران

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی (کاپیتان)، محسن ربیع‌خواه، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، سروش رفیعی، امید عالیشاه، سیامک نعمتی و علی علیپور.

شرح نیمه اول:

بازی با حملات تیم پاختاکور آغاز شد. نکته جالب تغییر در آرایش تیم پرسپولیس بود که با دو هافبک دفاعی همراه بود. پاختاکوری ها چند موقعیت خوب را هم خلق کردند و تلاش داشتند تا بیشتر از سمت چپ دفاع پرسپولیس به این تیم ضربه بزنند. می توان گفت که دو سوم بازی در اختیار تیم میزبان بود و پرسپولیسی ها نمی توانستند موقعیت سازی کنند اما پس از آن تلاش هافبک های پرسپولیسی نتیجه داد و شاگردان برانکو 4 موقعیت خلق کردند. موقعیت هایی که هر یک به شکلی از دست رفتند تا پرسپولیس و پاختاکور در نیمه اول به تساوی بدون گل برسند.

دقایق حساس:

  • دقیقه 8: شوت دراگان چران از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه به بیرون رفت.
  • دقیقه 13: ماشاریپوف از روی ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما ضربه او به تیر عمودی خورد و تبدیل به گل نشد.
  • دقیقه 19: حرکت بازیکنان پاختاکور از سمت چپ و سانتر به تیر مقابل به سیدیکوف رسید اما ضربه او با واکنش بیرانوند به کرنر رفت.
  • دقیقه 40: سانتر محمد نادری و کنترل علی علیپور پس از فعل و انفعالاتی به سیامک نعمتی رسید و او با شوت رو پا، توپ را به سمت دروازه پاختاکور فرستاد اما از کنار دروازه به بیرون رفت.
  • دقیقه 42: سانتر بسیار خوب سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی با شوت سر ضرب علیپور همراه شد اما دروازه بان پاختاکور با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
  • دقیقه 42: سانتر از روی نقطه کرنر باعث شد تا بازیکنان پاختاکور توپ را دفع کنند. توپ سوم به سیدجلال رسید ولی شوت او را هم سنجر مهار کرد.
  • دقیقه 45+1: پرسپولیسی ها ضربه ایستگاهی را با برنامه ریزی ارسال کردند. عالیشاه توپ را به تیر دوم فرستاد، کمال با ضربه سر توپ را کاشت اما در نهایت قرمزها موفق به گلزنی نشدند.
  • دقیقه 55: امید عالیشاه کرنر را سریع آغاز کرد و به سروش رفیعی پاس داد اما او نتوانست توپ را به خوبی سانتر کند.

حواشی:

* پیش از شروع بازی بازیکنان کروات پرسپولیس به همراه کادرفنی از چمن بازدید کردند.

* برخلاف پیش بیتی ها هواداران کم تعدادی در ورزشگاه حضور دارند.

* سیدیکوف بازیکن تیم پاختاکور در نیمه اول با محمد نادری برخوردی نه چندان خطرناک داشت و مصدوم شد و از زمین بیرون رفت.

منبع: ورزش سه