یادی از دربی‌های خاطره‌انگیز 20 تیر پرسپولیسی ها در آستانه دربی حذفی

دو سال پس از این دیدار، دو تیم، بار دیگر و این بار در فینال جام حذفی روبروی هم قرار گرفتند تا یکی از ماندگارترین دربی‌ها رقم خورد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، پرسپولیس و استقلال در حالی این هفته در رقابتی دیگر به مصاف هم می‌روند که امروز 20 تیر ماه یادآور دو بازی از دربی‌های خاص است که هر دو با پیروزی سرخپوشان ایران همراه بود و البته اولین دبل قهرمانی سرخپوشان ایران در این روز رقم خورد.

دو تیم، دو بار در چنین روزی از سال به مصاف یکدیگر رفتند. بار اول در سال 1376، لیگ ششم آزادگان و روز خداحافظی فرشاد آقای گل (پیوس) از فوتبال بود. روزی که هواداران پرسپولیس گریه و خنده را با هم تجربه کردند. پرسپولیس در آن مسابقه با نتیجه 3 بر صفر و با گل‌های ادموند بزیک، مهدی مهدوی‌کیا و بهنام طاهرزاده به پیروزی رسید.

دو سال پس از این دیدار، دو تیم، بار دیگر و این بار در فینال جام حذفی روبروی هم قرار گرفتند تا یکی از ماندگارترین دربی‌ها رقم خورد. تنها برخورد دو تیم در فینال این بازی‌ها که با پیروزی سرخپوشان به پایان رسید. پرسپولیس آن فصل را می‌توان یکی از بهترین پرسپولیس‌های تاریخ دانست که با قهرمانی همزمان در لیگ هشتم آزادگان و جام حذفی، اولین دبل قهرمانی پرسپولیس را رقم زدند.

در آن دیدار، مهدی هاشمی نسب از روی نقطه پنالتی و افشین پیروانی گلزنی کردند. همه خود را آماده می‌کردند که دربی وارد 30 دقیقه وقت اضافه شود که افشین پیروانی در دقیقه 85 مسابقه، توپ ارسالی را با تیزچنگی درون دروازه حریف قرار داد و پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد.

افشین پیروانی از آن فینال سه یادگار دارد. یکی افتخار قهرمانی که با گل او رقم خورد و در تاریخ مانگار شد. یکی توپی که با ضربه او وارد دروازه استقلال شد و دیگری جای زخمی که روی صورت او مانده است.

جالب این که افشین پیروانی در همان دربی، 20 تیر 1376 نیز حضور داشت و با یحیی گل محمدی هم‌بازی بودند. دو نفری که همچنان در پرسپولیس کنار هم قرار دارند.

در تیم دربی 20 تیر 1378 هم پیروانی و داوود فنایی از نفرات کنونی تیم، با یکدیگر همبازی بودند.

فرهاد مجیدی که اکنون هدایت تیم استقلال را بر عهده  دارد نیز در هر دو بازی در ترکیب استقلال حضور داشت.

بیشتر بخوانید:
تأکید مجیدی به بازیکنان و کادر فنی؛ کسی حق صحبت درباره دربی 96 ندارد
امیدها برای حضور آل کثیر در دربی زنده شد
غیبت مدافع استقلال در دربی ۹۶

انتهای پیام /