آمار کامل از الوسان هیوندای کره جنوبی حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا!

تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی روز گذشته با برتری دو بر یک مقابل ویسل کوبه ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد و حریف سرخپوشان ایران شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم اولسان هیوندا با پیروزی دو بر یک مقابل ویسل کوبه جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و تقابل با پرسپولیس را کسب کرد. این بار اما برخلاف سال 2018 یک حریف کره ای باید مقابل شاگردان گل محمدی قرار بگیرد که این امر شاید از لحاظ بار روانی به سود نماینده ایران باشد چرا که فوتبال کره جنوبی بیش از هفت سال است که حداقل در بعد ملی مقابل تیم ملی ایران یک شکست خورده تمام بوده است!

اولسان سه بازیکن بسیار کلیدی به نام های جونیور نگرائو برزیلی، یانسن نروژی و یون بیت گرام کره ای را در ترکیب خود دارد که همین سه بازیکن در مجموع 14 گل از 21 گل اولسان را وارد دروازه رقبا کرده اند. جونیور 5 گل، بیت گرام 5 و یانسن نروژی 4 بار دروازه حریفان را باز کرده اند. نکته حائز اهمیت اینکه جونیور آقای گل لیگ کره جنوبی هم است و در 27 مسابقه موفق به زدن 26 گل برای تیمش شد اما نتوانست اولسان را به مقام قهرمانی در این رقابت ها برساند. نکته جالب این است که او در 128 مسابقه با پیراهن اولسان در مجموع 83 گل وارد دروازه حریفان کرده پس یحیی باید تمرکز ویژه ای روی این بازیکن بگذارد.

از سوی دیگر اولسان با دریافت شش گل خورده دقیقا مشابه با پرسپولیس در خط دفاعی است اما شاگردان یحیی گل محمدی در 5 مسابقه کلین شیت کردند و اولسان فقط در سه مسابقه دروازه اش باز نشده است. نکته دیگر اینکه نماینده کره در بین تمام تیم های آسیایی بیشترین شوت را به سمت دروازه حریفان زده؛ با 148 شوت و اما پرسپولیس با 103 شوت جایگاه چهارم را در این خصوص دارد.

همچنین مالکیت توپ کره ای ها 58.3 درصد است اما پرسپولیس 56.4 درصد است که تقریبا قیاس نزدیکی است اما میانگین شوت اولسان در هر مسابقه 10/8 درصد است و سرخپوشان 8.3 درصد که این برتری اولسان را در این زمینه نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:
بازیکن اولسان: می‌توانیم پرسپولیس را شکست دهیم. قهرمان آسیا می شویم
وزیر ورزش برای تماشای بازی پرسپولیس به قطر می‌رود؟
علی پروین: رنگ‌ها را کنار بگذارید، به پرسپولیس ملی نگاه کنید

انتهای پیام/