علیرضا دبیر:از لحاظ بدنی از روس ها عقب هستیم

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اگر رقابت های لیگ را برگزار نمی کردیم، کشتی ما بسیار ضرر می کرد، چراکه سایر کشورها کار را شروع کردند و ما خیلی عقب می افتادیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،   به نقل ازروابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مورد برگزاری رقابت های لیگ گفت: ابتدا باید از تمامی کسانی که به ما در راه برگزاری لیگ کمک کردند از جمله شخص آقای دکتر نمکی وزیر بهداشت و دکتر رئیسی معاون ایشان تشکر کنم. من در جلسات کارشناسی برای نوشتن پروتکل های بهداشتی شخصا حضور پیدا می کردم و تشکر می کنم که به ما اعتماد کردند و مجوز برگزاری این رقابت ها را دادند.

رئیس فدارسیون کشتی در مورد برگزاری رقابت های لیگ تصریح کرد: در دورهای رفت و برگشت لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره) حدود 500 نفر مربی، کشتی گیر، داور و برگزار کننده حضور داشتند و این رقابت ها به میزبانی ورزشگاه دوازده هزار نفری و خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد. البته خانه کشتی ابراهیم هادی قبل از بازسازی 60 تخت داشت که بعد از بازسازی  کامل به  100 تخت ارتقاء یافت و توانستیم تیم ها را برای برگزاری مسابقات اسکان دهیم.

اگر لیگ برگزار نمی شد کشتی ضرر می کرد

وی ادامه داد: کاری که در لیگ انجام شد کار بزرگی بود، نزدیک ترین نفرات و دوستان به من تماس می گرفتند و می گفتند که برگزاری لیگ ریسک دارد و از آن صرف نظر کنید، اما باید بگویم که نمی توانستیم کشتی را تعطیل کنیم چرا که قطعا المپیک برگزار می شود. چراکه اگر قرار بر برگزاری آن نبود، جام جهانی کشتی نیز برگزار نمی شد و در آن جا دیدید که کشتی گیران روس، اوکراین و بلاروس و … با آمادگی کامل آمده بودند و اگر ما رقابت های لیگ را برگزار نمی کردیم و کشتی گیران را به یک آمادگی نسبی نمی رساندیم قطعا ضرر می کردیم.

وی ادامه داد: از تمام عواملی که ما را برای پخش مستقیم این رقابت ها از رسانه ی ملی، در صدا سیما کمک کردند، از جمله مسئولان شبکه سه، شبکه ورزش، شبکه خبر، واحد مرکزی خبر و رادیو ورزش قدردانی می کنم.
رئیس فدراسیون کشتی در مورد این سئوال که گفته اند کرونا از لیگ به تیم های ملی راه یافته اظهار داشت: چند نفر از کشتی گیران و مربیان ما خارج از لیگ کرونا گرفتند، اما برخی آن را به لیگ ارتباط می دادند. علیرضا نجاتی در انتخابی تیم ملی مشکوک بود ولی دو بار تستش منفی بود و بعد در اردو مشخص شد که کرونا دارد و همزمان ماساژور تیم هم از ایشان کرونا گرفت و بلافاصله مربیان تیم های ملی هم پشت سر هم به این ویروس مبتلا شدند.

پرسپولیس و استقلال هویت ورزش کشور هستند


دبیر در مورد اعزام کشتی گیران به جام جهانی انفرادی صربستان گفت: برای این مسابقات ابتدا 2 نفر انتخاب شدند اما بررسی کردیم واقعا حسن یزدانی اگر قرار باشد در رقابتی برود باید مسابقه ای برود که با حریف آمریکایی کشتی بگیرد و حداقل قبل از المپیک یکبار با او کشتی بگیرد تا در جریان نقاط ضعف و قوت حریف خود قرار گیرد. اعزام کامران قاسم پور نیز در 92 کیلوگرم هیچ آورده ای نداشت چراکه او کشتی گیر 86 کیلوگرم است. حالا حسن یزدانی قرار بود آن جا کشتی بگیرد و همه را ببرد که این کشتی ها را در لیگ گرفت.
وی ادامه داد: با نظر کادر فنی قرار شد 2 نفر از نفرات جوان که شانس حضور در المپیک را دارند اعزام شوند که رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی در اوزان 57 و 65 کیلوگرم انتخاب شدند، عموزاد در این مسابقات خیلی خوب کشتی گرفت. امیرمحمد یزدانی نیز تست اولش مثبت شد و بلافاصله با آزمایشگاه هماهنگ کردیم و تست دومش نیز مثبت بود. همانطور که می دانید این آزمایشگاه ها منتخب ایرلاین ها بوده و با آن ها در ارتباط هستند و اصلا نمی گذارند کسی که کرونا دارد سوار هواپیما شود.
رئیس فدارسیون کشتی در مورد مشکلات پیش آمده از طرف باشگاه استقلال در فینال رقابت های لیگ کشتی آزاد گفت: در مورد باشگاه استقلال ابتدا باید بگویم که از آقای مددی مدیرعامل تشکر می کنم، ایشان انسان اخلاق مداری است. ما در چندین مورد از باشگاه استقلال حمایت کردیم. سالن جهان بخت توفیق را که بازسازی کامل کرده ایم و مدرن است، برای انجام تمرینات در اختیار تیم استقلال گذاشتیم. در مسئله درگیری با باشگاه هیأت کشتی قائمشهر نیز محبت شد و کشتی گیران به استقلال داده شد و با هیأت کشتی مازندران نیز رایزنی و صحبت کردیم که رضایت نامه 2 نفر از کشتی گیرانشان را بدهند.

دبیر اظهدار داشت: استقلال و پرسپولیس باشگاه های بزرگ و هویت ورزش این مملکت هستند و نام بزرگی دارند اما بعضی اوقات تصمیم برخی آدم ها باعث می شود که نام این باشگاه ها خراب شود و من بعنوان مسئول فدراسیون حتما نمی گذارم اینچنین شود و از همه ی این ها بالاتر اینکه کشتی مملکت در آستانه المپیک احتیاج به آرامش دارد.

بیشتر بخوانید :
پاداش ۴۰ میلیونی فدراسیون کشتی به دختران آلیش
رئیس فدراسیون کشتی در اردوی آزادکاران حاضر شد
رئیس فدراسیون کشتی صربستان به ایران سفر می کند

انتهای پیام/