سرنوشت «هفت تپه» در انتظار استقلال و پرسپولیس؟

بحث خصوصی سازی فوری و فاقد کارشناسی پرسپولیس و استقلال آنقدر نگران‌کننده است که دلسوزان هشدار می‌دهند واگذاری سرخابی ها در ماه‌های آخر دولت می‌تواند زمینه بحرانی دامنه دار شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بعد از دربی 94 و انتقادهایی که سرمربیان و بازیکنان دو تیم به مدیریت انجام دادند، وضعیت نابسامان پرهوادارترین و بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایران و آسیا بیش از گذشته عیان شد. در حالیکه هنوز ساعتی از بازی زیبا، پرگل و جذاب دو تیم نگذشته بود، ابتدا یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس و سپس بازیکنان دو تیم و حتی محمود فکری سرمربی استقلال با صحبت‌هایشان عمق فاجعه مدیریتی در سرخابی‌ها را به نمایش گذاشتند.

از مدت‌ها قبل، عدم ثبات مدیریت استقلال و پرسپولیس انتقادهای زیادی را متوجه وزارت ورزش و جوانان کرده بود. هر دو باشگاه در سال‌های اخیر مدیریت دولت تدبیر و امید بارها دچار چالش‌های ریز و درشت مدیریتی شدند؛ چالش‌هایی خود ساخته که بیشتر حاصل بی‌تدبیری وزارت ورزش بود.

قطعا عواقب بحران‌ها و چالش‌های سرخابی‌ها خیلی فراگیرتر از شرکت هفت تپه خواهد بود زیرا به جز اعتراض بازیکنان و مربیان که خواهان دریافت حق و حقوق خود می‌شوند، هواداران میلیونی دارند که از چالش‌های وزارت ورزش برای باشگاه‌های محبوب‌شان کارد به استخوان‌شان می‌رسد و هر از گاهی حتی مقابل ساختمان وزارت ورزش هم تجمع کرده‌اند.

حالا سرخابی‌ها در چنین وضعیتی قرار گرفته‌اند و با واگذاری عجله‌ای و غیرکارشناسی پرسپولیس و استقلال که ریشه در واقعیت نیز ندارد، هزینه هایی به ورزش و حتی کشور تحمیل خواهد شد که گریبان ارشد‌ترین مسئولان را هم خواهد گرفت.

انتهای پیام/