درستکار: پیشنهاداستفاده از کشتی گیران زیاد بود اما گفتم فقط چرخه انتخابی

پژمان درستکار گفت: پیشنهاد استفاده از کشی گیران زیاد بود اما تأکیدم بر چرخه ی انتخابی بود.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود گفت: همیشه صحبت می‌شود که چه کسی صاحب اصلی این پیروزی هاست در وهله اول باید بگویم صاحب اصلی این پیروزی‌ها خانواده این ورزشکاران هستند مردم باید بدانند این خانواده‌ها با چه استرسی و چه سختی هایی بچه های خود را بزرگ کرده اند و کمک کرده‌اند که بتواند به تیم ملی راه پیدا کند شاید بعضی وقتها برای خود غذا نخوردن یا برای خود کفش و لباس نخریدن اما برای ورزشکاران و کشتی‌گیران این کار را کردند تا آنها بتوانند در این زمینه پیشرفت کنند و بتوانند همیشه افتخار آفرینی کنند .
وی ادامه داد: اما در وهله دوم باید بگویم مربیان سازنده، آنها کسانی هستند که توانستند در کنار تیم ملی حاضر شود و این کشتی‌گیران را به نقطه اوج خود برساند مربیان سازنده با این کشتی‌گیران در طول سال زندگی کرده‌اند آنها باغم کشتی ایران غم خوردند و با شادی شادی کردند البته تمام این کارها بدون هیچ چشم‌داشتی بوده است من هم خودم کمترین نقش را داشته ام و فقط وظیفه خود را انجام داده‌ام تا بتوانم این تیم را در کنار هم نگه دارند و به مسابقات جهانی ببرم.
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در خصوص امیرحسین زارع گفت: امیرحسین شرایط قهرمانی مداوم را دارد به شرطی که غرور نداشته باشد. باید به داشته هایش اضافه کند و ضعف های تکنیکی و تاکتیکی خود را از بین ببرد ضعف‌هایی که می‌تواند برای او در بعضی کشتی ها دردسرساز شود در داخل کشور هم باید به خوبی کشتی بگیرد و بداند که هم وزن خودش در کشورمان بسیار زیاد داریم ولی از لحاظ فنی و اخلاقی رو به رشد است و می‌تواند سالها قهرمان سنگین وزن کشتی ایران بماند.
درستکار در خصوص علاقه مردم به کشتی گفت به هر صورت کشتی ورزش ملی ایرانی‌هاست از قدیم روی کشتی تعصب خاصی داشتیم بعد از دوران سخت کرونا مطمئن باشید استقبال آنقدر از کشتی زیاد خواهد شد که باشگاه‌ها دیگر جایی برای گرفتن نفرات جدید نداشته باشند.
وی در خصوص سطح مسابقات جهانی گفت: نمی‌توان گفت مانند همه مسابقات بعد از المپیک بود اما آمریکا و روسیه با تیم اصلی خود آمده بودند و باید قبول کنیم از روس‌ها و آمریکایی‌ها عقب هستیم و در باد این پیروزی ها نباید بمانیم و باید خیلی کار کنیم تا همیشه خوب باشیم. وزارت ورزش باید کمک کند تا در همه مسابقات بین‌المللی حاضر شویم و بتوانیم همیشه موفق باشیم.
درستکار تصریح کرد: چرخه انتخابی به پویا بودن کشتی کمک می‌کند زمانی که حکم سرمربیگری را گرفتم فدراسیون در حال برگزاری مسابقات چرخه انتخابی بود و من هم آمدم و همان راه را ادامه دادم از خیلی از دوستان که شاید دلسوزی می‌کردند پیغام هایی داشتم که از فلان کشتی‌گیر استفاده کن هم اکنون وضعیت خوبی دارد و می تواند مدال بگیرد اما من قبول نکردم و گفتم باید چرخه انتخابی برگزار شود و ملی‌پوشان از این چرخه بیرون بیایند.
سرمربی تیم ملی گفت: آمریکایی ها در زمانی که جردن باروز را داشتند کشتی گیران زیادی سالیان سال پشت جردن‌باروز بودند تا بتوانند ملی‌پوش شود و آنها منتظر بودند تا باروز را شکست بدهند و بتوانند دوبنده تیم ملی کشورشان را بپوشاند و این همیشه انگیزه‌ای بود برایشان، کامران قاسم پور هم همیشه با حسن یزدانی در رقابت بود تا بتواند دوبنده تیم ملی را بپوشد و همین انگیزه هم برای حسن یزدانی بود و هم کامران قاسم بود و بالاخره کامران نشان داد که این سد می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد.
وی در ادامه گفت: وقتی که کار خود را شروع کردیم سه گروه داشتیم یک، گروهی که از مسابقات المپیک آمده بودند دو، گروهی که از مسابقات جوانان جهان آمده بودند و سه، گروهی که در انتخابی شرکت کرده بودند تمام جوانب را در نظر گرفتیم تا تمرینات خوبی را طراحی کنیم و بتوانیم بهترین تیم را داشته باشیم همیشه در دنیا می‌گویند آمریکایی‌ها بهترین آمادگی بدنی را دارد اما کشتی‌گیران ما در مقابل آمریکایی ها نشان دادند که قوای جسمانی خوبی دارند و این به این دلیل بود که کادر فنی خوبی داشتیم و توانسته بودند تیم را همیشه روی فرم نگه دارند.

پژمان درستکار در خصوص حسن یزدانی گفت: حسن کاپیتان تیم ملی است و برند کشتی است و مردم از او توقع دارند و فشار زیادی روی اوست ولی آنقدر میل به خواستن دارد که همیشه سر پا بوده تا بتوانند ملت را شاد نگه دارد حسن اگر استرس زیاد هم داشت به خاطر این بود که بتواند در مسابقات پیروز شود تیم آنالیز خیلی به ما کمک کرده بود تا بتوانیم بهترین کشتی را بگیریم.
درستکار در پایان خاطرنشان کرد: از فدراسیون کشتی بسیار تشکر می کنم که همیشه حامی ورزشکاران بوده است این پیروزی را به مردم هدیه می کنم و امیدوارم دعای خیرشان بدرقه راهمان باشد و بتوانیم در المپیک ۲۰۲۴ حداقل دو یا سه مدال طلا بگیریم.

بیشتر بخوانید:
درستکار:با آنالیز خوب رقبا را از جریان مسابقه خارج کردیم
درستکار: از ۴۰ روز قبل کشتی تیلور را آنالیز کرده بودیم
درستکار: هر آنچه لازم بوده در این زمان بسیار کم انجام داده ایم

انتهای پیام /