خسروی: VAR به جای داور تصمیم می‌گیرد/ مهدی طارمی پنالتی را گرفت

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: انتظار تکنولوژی ویدئویی بهتری در آسیا داشتم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،ٰ علی خسروی، پیشکسوت فوتبال ایران اظهار داشت: اولین بار من بودم که گفتم VAR روح فوتبال را می‌گیرد، وگرنه مخالفتی با تکنولوژی ندارم و دیشب این موضوع برایم ثابت شد. من اصلا با نتیجه کاری ندارم. 10 دقیقه وقت دنیا گرفته شد، تا اول از هر چیزی بگویند خطا بیرون بوده یا داخل ! پنج دقیقه دیگر وقت گرفتند که بگویند بیرون بوده و باید بازیکن اخراج شود. بعد بازیکن نمی‌دانست به رختکن برود یا نرود ! به قول یکی می‌گفت بازیکن داشت خودش را می‌شست و صابون زده به زمین برگشت.

وی ادامه داد: متاسفانه داوری آسیا توسط عده‎‌ای مدیریت می‌‎شود که رزومه آنچنانی در داوری ندارند. مثلا رئیس کمیته داوران آسیا شخصی به نام هانی بالان است. بروید و ببینید این آدم در عمرش یک بازی درست را سوت زده است؟ بعد نایب رئیس کمیته داوران فیفا است. پس مشخص است که قطری‌ها فقط پول نمی‌دهند تا میزبانی جام جهانی بگیرند، حتی پول می‌دهند و سمت‌ها را هم می‌گیرند. بعد این آدم در آسیا روشی که در اروپا دنبال می‌شود را قبول ندارد و دنبال نمی‌کند و می‎‌گوید لازم نیست داور کنار زمین برود. ما به او می‌گوئیم.

پیشکسوت فوتبال ایران افزود: اصلا VAR آمده گروه داوری را حمایت کند، ولی در آسیا VAR برای داوران تعیین تکلیف می‌کند. یعنی کمک داور ویدئویی به جای داور تصمیم می‌گیرد. حتی من اعتقاد دارم پنالتی طارمی هم ایراد داشت و مهدی طارمی پنالتی را گرفت. فوتبال دنیا و به ویژه فوتبال آسیا راه برای فساد باز کرده است، چون حرف نهایی را باید داور بزند ولی در آسیا کمک داور ویدئویی این حرف را می زند و به او می گوید این کار را بکن یا نکن. ضمن اینکه با این روش کاریزما و جبروت داور می‌رود! ما می‌خواهیم عظمت داور را بالا ببریم. اینطوری خب فغانی سوت بزند یا یک داور درجه سوم، چه فرقی می‌کند؟!

بیشتر بخوانید:
ویسی: باید در جام جهانی به مرحله بعدی صعود کنیم/ آن وقت پیشرفت را می‌بینیم
غیبت سون در ترکیب کره جنوبی مقابل ایران؟
بنتو: ایران از نظر فیزیکی قدرتمند است/ به دنبال تساوی نیستیم
رکورد تاریخی تیم ملی فوتبال ایران با یک کروات؛ پیش‌بینی اشتباه!
کی‌روش: درباره لیست تیم ملی چیزی نپرسید!
پنجمین کلین شیت پیاپی بیرانوند در ترکیب تیم ملی

انتهای پیام/