رضا سخندان: قرار نیست فغانی سر تیم‌ها را ببُرد و از ایران برود

ممکن است در بازی که آقای فغانی قضاوت می‌کند چند حرکت ببینیم که مثل کلاس درس برای داوران جوان تر باشد. هواداران استقلال برداشت درستی از این موضوع نداشتند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رضا سخندان، رییس دپارتمان داوری گفت: بنده به عنوان عضوی از جامعه داوری فدراسیون فوتبال حق اظهار نظر درباره صحنه‌های رخ داده در مسابقات را ندارم. البته ما هر هفته پس از پایان رقابت‌ها فیلم‌ها را می‌بینیم و نسبت به صحنه‌های اتفاق افتاده تصمیم‌گیری می‌کنیم، ولی درباره خانواده خودمان اظهارنظری نخواهیم کرد. بحث برگزاری مسابقات با ۶ داور در دنیا منسوخ شده و دیگر استفاده نمی‌شود. زمانی هم که ما از حضور ۶ داور استفاده می‌کردیم به خاطر فشارهایی بود که روی کمیته داوران ایجاد می‌شد. ما باید سیستم VAR را بیاوریم که آن هم یک پروسه طولانی است و مراحل آموزش این روش بین یک تا دو سال به طول خواهد انجامید.

وی افزود: در همین صحنه بازی پرسپولیس با توجه به سرعت بالای توپ شاید کمک داور نتوانسته تشخیص بدهد که توپ از خط رد شده یا نه و قطعاً با بودن چنین تجهیزاتی شرایط قضاوت برای داوران هم راحت تر می‌شود. هواداران تیم استقلال و یا دیگر اهالی فوتبال باید به این موضوع به دید مثبت نگاه کنند نه اینکه فغانی آمده بود تا سر تیم ما را ببرد و برود.

سخندان در پایان گفت: ممکن است در بازی که آقای فغانی قضاوت می‌کند چند حرکت ببینیم که مثل کلاس درس برای داوران جوان تر باشد. هواداران استقلال برداشت درستی از این موضوع نداشتند. هجمه ای هم که علیه ایشان درباره خطای دست اتفاق افتاد مشخص شد که اصلاً هندی رخ نداده بود و تصمیماتشان در طول بازی کاملاً درست بود.

بیشتر بخوانید:
سخندان سرپرست دپارتمان داوران شد
سخندان : رضا کرمانشاهی نمره قبولی گرفت
از سخندان کمک‌داور بین‌المللی فوتبال ایران در کوالالامپور تجلیل شد+عکس

انتهای پیام /