استقبال گسترده مردم و رسانه هاي اروپايي از ورزش هاي زورخانه اي

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دومین دوره بازی های اروپایی در بلاروس از ٣٠ خردادماه آغاز شده و به همت فدراسیون بین المللی زورخانه ای و برای نخستین بار در این بازی ها ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

استقبال از نمایش های زورخانه ای به حدی بود که خبرگزاری رسمی بازیها و رسانه های اروپایی از حضور این رشته باستانی ایرانی استقبال کردند.

الکساندر مدوید، اسطوره ورزش بلاروس و رییس کنفدراسیون اروپایی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی نیز با توجه به استقبال مردم و کشورهای اروپایی و جذابیتی که این رشته دارد، شانس حضور ورزش های زورخانه ای را در دوره بعدی بازی ها بسیار بالا دانست.

روز آخر نمایش ورزشکاران ایرانی با استقبال پور شور تماشاگران و مردم برگزار شد و از امروز اجرای برنامه های ورزش زورخانه ای با حضور تیمهای اوکراین، مولداوی و بلاروس تا روز آخر مسابقات ادامه خواهد داشت.

دراین مسابقات ۵۰ کشور و بیش از ۴۰۰۰ ورزشکار حضور دارند و ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در منطقه ویژه تماشاگران به مدت ۱۰ روز نمایش های ویژه ای دارد.


حضور ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در این مسابقات می تواند گام بسیار بلندی برای توسعه این ورزش در میادین ورزشی جهان باشد.

منبع: فارس