اینتر یا رم /پیش بازی

 

 

امشب از رقابت های سری آ، رم در ورزشگاه المپیک میزبان اینترمیلان است و این برای “زرد و قرمزها” یک دیدار حساس محسوب می شود.

هر دو تیم در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا که اواسط هفته برگزار شد شکست را تجربه کردند: رم 2-0 به رئال مادرید باخت و اینتر 1-0 بازی را به تاتنهام اسپرز واگذار کرد. البته رم صعود خود را پیشتر قطعی کرده اما اینتر باید نتایج بهتری از تاتنهام بگیرد تا بتواند به مراحل حذفی راه یابد.

دو غول سری آ که در سال های اخیر به جام نقره چشم دوخته اند در این فصل دارای شرایط متفاوتی هستند:

رم از 13 مسابقه سری آ تنها 5 بازی را برده است. این تیم با پیروزی 4-1 در مقابل سامپدوریا در اوایل ماه قدری جان گرفت و یک هفته بعد به اودینزه باخت و در ادامه چنان که گفته شد بازی را به رئال مادرید واگذار کرد.

در مقابل، اینتر نتایج بهتری در کارنامه دارد. این تیم از 13 بازی 9 پیروزی داشته است و در رتبه سوم جدول قرار دارد و اختلافش با ناپولی تیم دوم جدول تنها 1 امتیاز است.

آخرین باری که دو تیم برای دریافت جام نقره با هم به رقابت پرداختند به سوپر جام ایتالیا 2010 باز می گردد که در آن اینترمیلان 3-1 رم را شکست داد. این دو تیم در مجموع 192 بار با هم روبه رو شده اند که 56 بار رم و 84 بار اینترمیلان پیروز میدان بوده اند و 52 مساوی نیز برای دو تیم به ثبت رسیده است.

تیم اوسبیو دی فرانچسکو امشب در رویارویی با اینتر یک فهرست قابل توجه از مصدومین  و بازیکنان کلیدی دارد که امکان حضور در میدان را ندارند. ادین جکو، لورنزو پلگرینی، دنیله د روسی و استفان الشعراوی در بازی امشب حضور نخواهند داشت.  خاویر پاستوره و دیه گو پروتی نیز بر نیمکت ذخیره ها خواهند نشست.

با در نظر گرفتن این محدودیت ها، نیکولو زانیولو 19 ساله امشب به نبرد با تیم سابق خود اینترمیلان خواهد رفت. رابین اولسن نیز در دروازه قرار خواهد گرفت.

تیم لوچانو اسپالتی دغدغه های مصدومیت کمتری نسبت به تیم رم دارد اما این تیم نیز برخی بازیکنان کلیدی از جمله دالبرت، شیمه ورسایکو و رجا ناینگولان را در اختیار نخواهد داشت. مارسلو بروزویچ که پیروزی هفته پیش را از دست داد به این بازی باز خواهد گشت.

ترکیب احتمالی دو تیم:

رم: اولسن، کلاروف، مانولاس، فازیو، فلورنزی، کریستانته، ان‌زونزی، کلایورت، زانیولو، اوندر و شیک

اینترمیلان: هاندانوویچ، آساموا، د فرای، اشکرینیار، دامبرزیو، وسینو، بروزویچ، پریشیچ، ماریو، پولیتانو و ایکاردی

مترجم: نسرین صحیحی

منبع : سایت نود دقیقه