بازیکن سابق لیورپول: بدون فن دایک لیورپول تنها می‌توانست جز چهار تیم اول جدول باشد

جیمی ردنپ معتقد است که ویرجیل فن دایک تاثیر بسیار مهمی در صدرنشینی لیورپول دارد و بدون او تیم تنها می‌توانست مدعی کسب سهمیه باشد.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ جیمی ردنپ، بازیکن سابق باشگاه لیورپول در مصاحبه با اسکای، از نقش مهم مدافعین در رسیدن باشگاه‌ها به عنوان قهرمانی گفته است. باشگاه منچسترسیتی در غیبت یکی از مدافعین خود یعنی لاپورته، 3-2 مغلوب نوریچ شد. آیمریک لاپورته به دلیل مصدومیت طی پنج الی شش ماهی آینده قادر به همراهی تیمش نخواهد بود. ردنپ در این خصوص گفت:

“این موضوع باعث می‌شود که برای من لیورپول به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شود. آن‌ها همین ابتدای کار 5 امتیاز جلو هستند. البته تا انتهای فصل زمان زیادی باقی است. زمانی که لاپورته برای شش ماه مصدوم است، مشابهش برای من حذف فن دایک از خط دفاعی لیورپول می‌شود.

“تفاوت بود و نبود فن دایک چیست؟ او در تیم حضور ندارد و لیورپول تنها موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا می‌شود. وقتی فن دایک در تیم حضور دارد، لیورپول 97 امتیاز در لیگ کسب و لیگ قهرمانان اروپا را فتح می‌کند. این تفاوت بزرگ را لاپورته نیز در منچسترسیتی ایجاد می‌کند. اگر فن دایک در لیورپول نباشد، تیم فقط می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

با گذشت پنج هفته از لیگ برتر، لیورپول 100% امتیازات ممکن را به دست آورده است. اما منچسترسیتی یک تساوی و یک شکست در کارنامه دارد و همین موضوع سبب شده تا آن‌ها 5 امتیاز از لیورپول عقب باشند. نبود لاپورته پپ گواردیولا را به دردسر انداخته است و ممکن است او چه در چینش خط دفاعی و چه در برنامه‌های دفاعی خود، دست به تغییراتی بزند.

خبرنگار: سامان خدایی