تمامی احتمالات صعود پرسپولیس به دور حذفی

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته با حساب دو بر یک از الاهلی عربستان شکست خورد تا با چهار امتیاز قعرنشین گروه چهارم در لیگ قهرمانان اسیا نام بگیرد.

پرسپولیس در این دیدار بیش از دیدار رفت مقابل همین تیم خلق موقعیت کرد اما با اشتباهات مرگبار علیپور نتوانستند به گل برسند. السوما مهاجم سوریه ای الاهلی اما بار دیگر ثابت کرد که یک مهاجم تمام کننده تا چه حد بکار یک تیم میاید.

نکته حائز اهمیت اما امیدواری سرخپوشان به صعود در دور حذفی است. چطور؟ بررسی خواهیم کرد!

اگر پرسپولیس در دو دیدار آتی خود بتواند پاختاکور و السد را شکست دهد که به طور قطع با 10 امتیاز صعود خواهد کرد و جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نخواهد گذاشت. مورد بعدی شرایطی است که پرسپولیس مقابل پاختاکور به تساوی برسد و السد را نیز در ازادی شکست دهد. در این صورت پرسپولیس 8 امتیازی خواهد شد و باید در گام آخر منتظر نتیجه دیدار پاختاکور و الاهلی عربستان بنشیند.

اما یکی دیگر از شرایط این است که پرسپولیس بتواند پاختاکور را شکست دهد اما در گام پایانی مقابل السد شکست بخورد. در این شرایط اگر السد در هفته پنجم نیز از سد الاهلی عبور کرده باشد، پرسپولیس در کمال شگفتی میتواند حتی با کسب 7 امتیاز به عنوان تیم دوم بالاتر از الاهلی به دور بعد صعود کند.

نکته مهم این است که شرایط صعود به دور حذفی باوجود قعرنشین بودن، همچنان در دستان پرسپولیس است. کسب دو پیروزی از دو دیدار بعدی سند صعود را به دور حذفی امضا خواهد کرد.

خبرنگار: سپهر خرمی