توضیحات صمد ابراهیمی در خصوص رای بازیکن گابنی گل گهر

صمد ابراهیمی،کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص رای بازیکن گابنی گل گهر توضیح و نظر داد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، صمد ابراهیمی توضیح داد: سازمان لیگ دستورالعملی را برای جذب بازیکنان خارجی تصویب و ابلاغ نموده که بند ۷ از ماده ۲ آن مسئولیت ارائه مستندات را بر عهده باشگاهها نهاده است.

بند الف از شق ۱ ماده ۶۱ مقررات انضباطی بازیکنی را که برابر دستورالعمل ها ثبت نام نشده باشد غیر مجاز می داند و در بند ۲ هم مجازات استفاده از بازیکن غیر مجاز را سه بر صفر شدن بازی ذکر کرده است.

در بند ۳ ماده ۸۴ انضباطی هم می گوید باشگاهها مسئول مراقبت کافی هستند که آیا بازیکن شان مجاز است یا غیر مجاز. و نوشته اگر چه سازمان لیگ هم ثبت می کند اما مسئولیت اصلی با باشگاه است و اگر بازیکن شرایط لازم را نداشت مصداق بازیکن غیرمجاز است.

وی افزود: با این شرایط، بازیکن گل گهر اگر شرایط قانونی را نداشته چه از سند مجعول و ایمیل جعلی استفاده کرده و چه این جعل ، مفادی-ونه فیزیکی- بوده باشد یعنی فدراسیون گابن ملی پوش بودن او را تایید کرده ولی در واقع ملی پوش نبوده، مصداق بازیکن غیرمجاز است و این امر رافع مسئولیت باشگاه گل گهر نیست و بازی هایی که نسبت به آنها شکایت شده باشد باید سه بر صفر شوند.

بند ۵ ماده ۶۱ پا را فراتر نهاده و گفته اگر بحث جعل سند وجود داشته باشد حتی اگر بعد از زمان مقرر و لازم برای شکایت (۲۴ ساعت پس از سوت پایان بازی) هم شکایت شود باید رسیدگی گردد.

برخی دوستان می گویند وقتی سازمان لیگ کارت بازیکن را صادر کرد، باشگاه مسئولیتی ندارد. این استدلال صحیح نیست. از بند ۴ ماده ۸۴ وحدت ملاک می گیریم که گفته است در رده های پایه باشگاهها باید از سن دقیق بازیکن اطمینان حاصل نمایند. مثلا یک بازیکن با شناسنامه صغر سن بازی می کند. باشگاه نمی تواند بگوید چون شناسنامه سند رسمی است من به شناسنامه اعتماد کردم. باشگاه مسئولیت دارد همه جوانب را بررسی کند. مقررات، مسئولیت را متوجه باشگاهها دانسته و حضور چنین بازیکنانی مجازاتی جز سه بر صفر شدن به دنبال ندارد.

سه بازی سه بر صفر شد که قابل پیش بینی بود.

بیشتر بخوانید:

پرونده بازیکن گابنی به استیناف می‌رود/امیدواری گل گهر به شکسته شدن رای کمیته انضباطی
فیفا رای کمیته انضباطی در مورد گل گهر را تغییر می دهد؟
متن کامل رای کمیته انضباطی در مورد باشگاه گل گهر سیرجان

انتهای پیام/