تیم ملی والیبال ایران 3 قزاقستان 0/جوان های تیم گل کاشتند پیروزی آسان مقابل قزاقستان

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی در چارچوب مسابقات انتخابی المپیک از ساعت 11:30 دقیقه به مصاف قزاقستان رفت که در نهایت در سه ست پیاپی توانستند قزاقستان را شکست دهند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود به مصاف حریف خود رفت و پیروز میدان شد.

*حواشی

تصاویر ارسالی از چین تا الان با مشکل روبرو شده است.

با توجه به اینکه تصور نمی‌شد قزاق‌ها حریف قدرتمندی برای ایران باشند، کولاکوویچ از بازیکنان جوانتر و نیمکت نشین دیروز، در مسابقه امروز استفاده کرد. بدین ترتیب نفرات اصلی همچون سعید معروف، موسوی، عبادی پور و… امروز استراحت می‌کنند.

*ست اول / ایران ۲۸ – قزاقستان ۲۶
ایران با ترکیب جواد کریمی، علی شفیعی، مجتبی میرزاجانپور، علی‌اصغر مجرد، مرتضی شریفی، پوریا یلی و محمدرضا موذن(لیبرو) به میدان رفت. تیم ملی کشورمان موفق شد با آغاز بازی نخستین امتیاز را کسب کند و از حریف پیشی بگیرد ، در ادامه علی شفیعی سرویس خوبی زد که البته امتیاز آن به حریف رسید. قزاق ها در ضربات نهایی بهتر از تیم کشورمان بودند و همچنین دفاع ایران در لحظات ابتدایی با مشکلاتی رو به رو بود . میتشنکو اما بدون تردید بهترین قزاق ها در ابتدای بازی بود ، او چند امتیاز برای تیمش گرفت و سرانجام باعث شد تا قزاقستان 8 – 6 پیش بیافتد و 2 تیم به وقت استراحت نخست بروند. پس از این زمان استراحت ، تیم ملی کشورمان موفق شد نخستین امتیاز را توسط میرزاجاپور کسب کند. مرتضی شریفی آماده هم در ادامه نمایش خوبی داشت و بازی در امتیاز 8 به تساوی کشیده شد. تیم ملی ایران موفق با کسب امتیاز 16 با اختلاف 5 امتیاز به زمان استراحت فنی دوم برود.بعد از وقت استراحت دوم اولین امتیاز را تیم قزاقستان بدست آورد. بعد کسب 3 امتیاز پیاپی توسط بازیکنان قزاقستان ، ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی ایران درخواست وقت استراحت داد.بعد از وقت استراحت مجدد بازیکن شماره 10 قزاقستان تواسنت 2 امتیاز سرویس بگیرد.تیم قزاقستان توانست از ایران پیشی بگیرد و به امتیاز 17 برسد سرمربی ایران مجدد درخواست وقت استراحت داد.ایران 20 قزاقستان 20 دو تیم با اختلافی کمی در حال ادامه بازی هستند.استراحت بازیکنان اصلی ایران در ست اول کار را برای بازیکنان ایران سخت کرده است و ایران در دریافت سرویس بازیکنان قزاقستان با مشکل روبرو کرده است.اشتباه میرزاجانپور قزاق ها را با امتیاز 24 رساند.کولاکوویچ به امتیاز 25 قزاقستان اعتراض داست و درخواست بازبینی داد.مرتضی شریفی ایران و قزاقستان در امتیاز 25 برابر کرد.سرویس زیبای شریفی ایران را به امتیاز 27 رساند.با سرویس زیبای شریفی ایران به امتیاز 28 رسید و ایران توانست ست اول با تتیجه 28 بر 26 پیروز میدان شود.

*ست دوم / ایران ۲۵ – قزاقستان ۱۵
ست دوم با امتیاز برای تیم ملی کشورمان آغاز شد ، شفیعی به خوبی امتیاز گرفت و سرویس می زد و همین کار را برای حریف سخت تر کرده بود.بازی سرعتی و خوب قزاقستان این تیم را در ادامه 5 – 4 پیش انداخت ، اما اشتباه میتشنکو بازی را به تساوی کشاند.در ادامه اشتباه عجیب قزاق ها در 3 سرویس پیاپی باع شد تا تیم ملی کشورمان به راحتی به امتیاز 8 برسد و 2 تیم به قت استراحت فنی نخست در ست دوم بروند.ایران توانست با عملکرد خوب فاصله خود را با قزاقستان زیاد کند و به امتیاز 18 برسد و اختلاف خود را با قزاقستان به 8 برساند.در ادامه سرمربی قزاقستان درخواست وقت استراحت داد.بعدد از یک رالی جذاب و دفاع خوب ایران بازیکنان قزاقستان توانستند 11 را به نام خود ثبت کنند و آبشار میرزاجانپور را دفاع کردند.میرزاجانپور دربا یک سرویس جهشی و زیبا توانست امتیاز 20 را برای ایران ثبت کند. تیم ملی ایران در ست دوم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. شماره 10 قزاقستان که در سرویس زدن مهارت خاصی دارد نتوانست سرویس خوبی بزند و امتیاز 21 را برای ایران ثبت کند.شفیعی وکریمی با یک دفاع زیبا ایران به امتیاز 22 رسانند.تیم ایران توانست با آبشار زیبای شفیعی به امتیاز 25 برسد و با نتیجه 25 بر 14 قزاقستان را در ست دوم شکست دهد.

*ست سوم ایران 25 – قزاقستان 18
اولین امتیاز در ست سوم به قزاقستان رسید، اما ایران خیلی زود با اسپک شفیعی این امتیاز را جبران کرد. سرویس های خوب مجرد و هوشیاری مرتضی شریفی روی تور، ورق را به سود ایران بازگرداند.سرمربی قزاقستان قبل از فرا رسیدن وقت استراحت فنی اول، بعد از ثبت نتیجه ۷ بر ۵ به سود ایران وقت استراحت گرفت .سرویس شفیعی به تور خورد و امتیاز 11 برای قزاقستان بدست آمد. در ست سوم عملکرد قزاقستان نسبت به ست قبلی بهتر شده و فاصله خود را با ایران کم کرده است تا این جای ست سوم ایران 16 بر 14 از قزاقستان جلو است و دو تیم به وقت استراحت دوم رفتند.امتیاز 17 با دفاع زیبای شفیعی برای ایران ب ثبت رسید. تیم ملی ایران با عملکرد درخشان فاصله خود را با قزاقستان بیشتر شده است . مجرد با 2 سرویس زیبا اختلاف ایران با قزاقستان به 5 رساند.با ضربه جای خالی شریفی ایران به امتیاز 21 رسید.تیم قزاقستان با آبشار اشتباه امتیاز 25 را برای ایران به ثبت رساند تیم ملی ایران با نتیجه 25 بر 18 توانست در ست سوم پیروز شد

در نهایت تیم ملی ایران توانست به آسانی تیم ملی قزاقستان را شکست دهد و در دومیت بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک پیروز شود.