سفر خارجی اولویت جودو نیست

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمد رضا عمادی با بیان مطلب فوق گفت:تلاش ما این است که مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کنیم تا رئیس آینده فدراسیون هر چه زودتر مشخص شود. به همه دوستانی هم که برای ریاست کاندید شده اند، توصیه می کنم که فقط برای خدمت به جودو وارد شوید، این نباشد که فقط بیایند و رئیس شوند. جودوی ایران کار زیادی برای آینده دارد. 

وی افزود: سالن شهید افراسیابی با آن امکانات را از فدراسیون گرفتند، به جای آن سالنی در مجموعه ورزشی آزادی تحویل دادند که فاقد سیستم گرمایشی و سرمایشی است  و نزدیک به ۸۰ میلیون تومان هزینه برای راه اندازی نیاز دارد. حالا سئوال من این است که رفتن به ازبکستان برای یک اردوی مشترک مهمتر است یا تجهیز سالنی که سالها می تواند برای جودوکاران ما مفید باشد؟ اعتقاد بنده این است که قبل از پرداختن به سفر خارجی باید زیرساخت ها را در جودو فراهم کنیم. 

سرپرست فدراسیون جودو ادامه داد: در تیم های رده سنی پایه ضعف هایی دیدم که به زودی در راس این تیم ها تغییراتی ایجاد خواهد شد. ما در بخش بانوان نیز عملکرد خوبی نداشتیم در حالی که سرمربی ازبک تیم ملی معتقد است جودوکاران خوبی در این بخش داریم. باید اولویت را به پشتوانه سازی بدهیم تا اینکه بخواهیم تعداد محدودی را دائم از این کشور به آن کشور اعزام کنیم. 

عمادی با اشاره به تشکیل اردوی تیم های ملی در هر رده سنی گفت: من اعتقاد ندارم که اردو و خوابگاه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان یکجا باشد. هر رده سنی شرایط خاص خود را دارد و برای این برنامه ها فقط سالن شهید کبکانیان را داریم و باید با کم کردن از هزینه ها، سالن آزادی را برای اردوها و تمرینات آماده کنیم. عکس این سالن را برای داورزنی ارسال کرده و از او خواسته ام برای تجهیز کمک کند. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: چرا باید پیرمردها به کلاس های آموزشی بین المللی اعزام شوند؟ چرا افرادی را در لیست این نوع کلاس ها قرار می دهیم که فقط YES  و NO  را از انگلیسی می دانند؟ من جلوی تمام این اعزام ها را گرفته ام که برخی دوستان ناراحت شده اند. باید جوانان با دانشی که آشنا به زبان انگلیسی هستند اعزام شده تا بتوانند خروجی این کلاس ها را در اختیار مربیان و داوران دیگر قرار دهند. ما اکنون چند داور بین المللی داریم که در اعزام ها می توانند با همکاران خود از سایر کشورها ارتباط برقرار کنند؟ از این پس آشنایی به زبان انگلیسی یکی از شرایط اعزام است.

سرپرست فدراسیون جودو در پایان گفت: سفر به ازبکستان را لغو کردم تا به زیرساخت ها برسیم. اولویت ها رسیدگی به رده های سنی پایه، تجهیز سالن و .. است. آقایان دائم از سفر خارجی صحبت می کنند و می خواهند هر دو هفته یکبار آلمان، فرانسه، اتریش و … باشند، نه ما چنین برنامه ای نداریم. 

منبع: مهر