سوال روز | ترفند استراماچونی چگونه پارس جنوبی را زمین‌گیر کرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم فوتبال استقلال تهران شب گذشته در دیداری نفس گیر و تماشایی موفق شد با حساب دو بر صفر از سد پارس جنوبی جم عبور کند تا در لیگ برتر سومین پیروزی پیاپی را بدست آورد. این مسابقه هرچند اشتباه وحشتناک داوری را در پی داشت و پارسی ها ضرر زیادی از این قضاوت داشتند، اما نباید از تغییر سبک بازی استقلال در چند هفته اخیر گذشت.

در این دیدار روزبه چشمی تنها چند دقیقه قبل از شروع مسابقه مصدوم شد و از لیست کنار رفت و استراماچونی مجبور شد تا پیش از آغاز دیدار چینش دفاعی تیمش را تغییر دهد. با حضور چشمی قرار بود استقلال باز هم با سه مدافع وارد زمین شود و پنج هافبک در خط جلو قرار بگیرند اما با مصدومیت روزبه، سیستم دفاعی استقلال به چهار دفاع تغییر شکل داد و غلامی و دانشگر در مرکز دفاع جمع شدند تا غفوری و زکی‌پور از کناره‌ها به آنها نزدیک شوند، در حالی‌که در بازی با سایپا غفوری و زکی‌پور رها بودند. 

استراماچونی در خط حمله هم به بازیکنان زیادی بازی داده و تقریبا هیچکس از حضور در زمین مطمئن نیست به جز مهدی قائدی که نسبت به سایرین برای استراماچونی کارآمدتر بوده است.

استقلال در شبی که از سیستم “سه پنج دو” به “چهار چهار دو” خطی روی آورده بود توانست تیم سخت کوش پارس جنوبی را شکست دهد تا همچنان رتبه تک رقمی را حفظ کرده باشد.

خبرنگار: سپهر خرمی