شاهمیری: دل کندن از قضاوت برایم سخت بود / خودم هم سورپرایز شدم

داور بین المللی والیبال کشورمان از تصمیمش برای خداحافظی از قضاوت در والیبال گفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، محمد شاهمیری داور باتجربه بین المللی والیبال کشورمان که یکی از پرافتخارترین داوران والیبال جهان هم به شمار می رود چند روز پیش تصمیم گرفت تا برای همیشه از قضاوت رقابت‌های والیبال خداحافظی کند به همین بهانه به سراغ او رفتیم تا گفت‌وگوی کوتاهی با او درباره تصمیم خداحافظی‌اش داشته باشیم.
او در ابتدا در خصوص خداحافظی اش گفت: من اصلاً امسال قصد قضاوت نداشتم که در لیگ قضاوتی داشته باشم اما پس از آن که تعدادی از همکارانمان حاضر به قضاوت در هفته های نخست نشدند به کمک کمیته داوران رفتم و پس از چند هفته که دوباره این عزیزان به میدان برگشتند در تصمیم خودم و دیگران را سورپرایز کردم و سوتم را آویزان کردم.
داور با تجربه والیبال کشورمان درباره خاطرات تلخ و شیرینش هم گفت: در تمام این سال ها خاطرات تلخ و شیرین زیادی داشتم ، سفر های زیادی رفتم و در مسابقات زیادی از جمله 4 حضور در المپیک و 16 سال حضور در لیگ ها و مسابقات جهانی را تجربه کردم که البته بهترین آن ها برای المپیک بود.
شاهمیری ماندگارترین خاطره اش را اینطور بیان کرد: قضاوت دیدار برزیل و لهستان در قهرمانی جهان سال 2014 یکی از بیاد ماندنی ترین خاطرات من در تمام سال های قضاوتم است که هیچ گاه اتفاقات آن را فراموش نمی کنم.
او درباره لقب (( داور خاص )) که بسیاری به او نسبت داده اند گفت: من سال های زیادی را در عرصه قضاوت حضور داشتم و هیچ کس به اندازه من در بخش حرفه ای فعالیت نکرده است ، علاوه بر آن حالت خاص چشمان هم چنین فکری به وجود آورد.
داور بین المللی کشورمان درباره نخستین حضورش در جمع داوران بین المللی در سال 1999 عنوان کرد: اولین حضورم در کلاس بین المللی در سال 1996 بود اما هیچ گاه به آن اندازه راضی نبودم و برای همین تلاش کردم تا در سال 1999 به جمع برترین های جهان بپیوندم ، چیزی که همیشه در رویاهایم بود و سرانجام محقق شد .
شاهمیری در پاسخ به این سوال که آیا بازهم علاقه دارد به قضاوت برگردد گفت: خداحافظی خیلی سخت است آن هم با کاری که زندگی کرده ام ولی به هر حال شرایط اینطور رقم خورد چرا که عضو کمیته داوران آسیا هستم و دبیر کمیته داوران فدراسیون هم بر عهده دارم ، برای همین دیگر نمی توانستم قضاوت کنم.
محمد شاهمیری داور والیبال کشورمان در پایان عنوان داشت: ما همیشه گفتنی ها را گفتیم ، اما بعد از بازی خیلی خداحافظی برایم سخت بود ، سوت و لباسم را نگاه می کردم و این که می دانستم دیگر برای من نخواهند بود اذیتم کرد ، به هر صورت دل کندن سخت است.

بیشتر بخوانید:
فرهاد شاهمیری از والیبال خداحافظی کرد
شاهمیری: نظارت در چیبا تجربه جدیدی برایم بود
شاهمیری رسما بازنشسته شد

انتهای پیام /