شکست پشتام و قوره جیلی و پیروزی علیاری در مبارزه نخست

نمایندگان اوزان۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در نخستین مبارزه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان برابر حریفان اوکراینی و گرجستانی شکست خوردند اما مهدی علیاری در مبارزه نخست برابر حریف ترک به برتری رسید.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از ایسنا:

در آغاز رقابت های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۸ که در بوداپست پایتخت مجارستان در حال برگزاری است، در وزن ۹۷ کیلوگرم، مهدی علیاری در دور نخست برابر دمیرچی از ترکیه با نتیجه 4 بر یک پیروز شد و نخستین پیروزی ایران در 3 وزن پایانی را بدست آورد.

علیاری در دور بعد به مصاف برنده مسابقه اولوئف از روسیه و محموداف از قرقیزستان خواهد رفت.

اما پیش از این در وزن ۱۳۰ کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست برابر پاتاریدزه از گرجستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد.

همچنین پژمان پشتام نیز در وزن ۷۷ کیلوگرم در دور نخست به مصاف دمیتری پیشکوف از اوکراین رفت و ۴ بر ۳ شکست خورد. قوره جیلی و پشتام برای اینکه بتوانند در گروه بازنده ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کنند باید منتظر صعود رقیبان خود به فینال باشند در غیر اینصورت حذف خواهند شد.

صباح شریعتی فرنگی‌کار ایرانی تیم آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک نیز در دور نخست 130 کیلوگرم برابر چرنیتسکی از اوکراین ۵ بر ۲ شکست خورد.

پیش از این و در جریان رقابت‌های برگزار شده ۷ وزن نخست، شاگردان علی اشکانی با نمایشی ضعیف از رسیدن به مدال بازماندند وحسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم هم حذف شد دارنده مدال برنز جهان با شکست مقابل حریف ارمنستانی خود در گروه بازنده ها از رسیدن به دیدار رده بندی بازماند

.

.