طباطبایی: مجمع جای حرف زدن و صحبت کردن است

مجمع کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان، صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌های ورزشی در سالن آکادمی ملی المپیک از ساعت ۱۵ آغاز شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سید حسن طباطبایی درباره چالش های مجمع امروز کمیته ملی المپیک اظهار داشت: به هر حال برای برگزاری چنین مجامعی همیشه باید اعضا نقطه نظرات خود را بگویند و درمورد مشکلات و معضلات گفت و گو شود. مجمع جای حرف زدن و صحبت کردن است. چیز معمولی است که همیشه انجام شده و گاهی بیشتر و گاهی کمتر.

وی ادامه داد: همواره اعضای مجمع دنبال شفافیت داشتن هستند و می‌خواهند فرآیند کار را برای بازی‌های آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی تسهیل کنند.

رییس فدراسیون کاراته درمورد اینکه علیرضا دبیر در بخشی از صحبت هایش درخصوص بودجه او را با خود همراه کرد، توضیح داد: درخصوص رشته های مختلف منجمله کاراته مثال زد.

طباطبایی درباره اعتراضات دبیر به بودجه فدراسیون کشتی، گفت: درمورد بحث بودجه ای که در فدراسیون کاراته داشتیم می‌توانم اظهار نظر کنم. همواره رفتاری که کمیته ملی المپیک، اعضای هیات اجرایی و وزارت ورزش نسبت به کاراته داشتند، عادلانه بوده اما دردی که همواره برای ورزش ما وجود داشته این است که به قول معروف بودجه ورزش از گذشته های دور تا امروز کم بسته شده است.

وی ادامه داد : امروز یک رویداد و اعزام بین‌المللی با توجه به نرخ دلار و هزینه‌های موجود، هزینه بسیار گزافی را می‌طلبد که باید انجام شود اما همه اعضای مجمع دنبال این هستیم با حمایتی که همواره دولت و سازمان مدیریت داشته و تلاش های وزیر و رییس کمیته دارند، چانه کوچک ورزش بزرگ‌تر شود.

رییس فدراسیون کاراته درخصوص اینکه برگزاری مجامعی به این شکل به ورزش کمک می‌کند، توضیح داد: آنچه در مجامع اتفاق می‌افتد، اعضای مجمع نسبت به اعضای هیات رییسه و هیات اجرایی می‌توانند نقطه نظرات خود را در مجمع عمومی مطرح کنند‌. کار مجمع همین است اما گاهی افراط و تفریط در این مسأله می‌شود. با سعه صدر وزیر و رییس کمیته این فرآیند مشکل خاصی نداشته و امیدوارم ادامه مجمع با آرامش بهتری پیش برود.

طباطبایی درمورد دلیل خروج زودهنگام وزیر از جلسه مجمع، گفت: تا زمانی که من در جلسه بودم وزیر هم حضور داشت. چند دقیقه ای است که بیرون آمدم.

وی درباره اینکه آیا ادغام بودجه به ضرر فدراسیون ها خواهد بود، اظهار داشت: بحث ادغام بودجه کلان است و فقط مربوط به ورزش نیست. رویکرد سازمان مدیریت و بودجه برای تفریق و تخصیصات، حدودیت‌هایی را ایجاد کرده اما با توضیحات کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کمیسیون تلفیق مجلس اعلام می‌کنند، این مشکل مقداری برطرف خواهد شد‌.

رییس فدراسیون کاراته درمورد اینکه آیا بودجه ورزش همسان با سایر وزارت خانه ها است، پاسخ داد: اگر بپذیریم ورزش پدیده بزرگ اجتماعی است، حدود ۳۰ میلیون جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و هر رویداد بین‌المللی در سراسر کشور و خارج از مرزها مثل مسابقات آسیایی، جهانی، المپیک، بازی‌های آسیایی و بازی‌های کشورهای اسلامی چه اثرات شگرفی در بالندگی جامعه دارند، قطعا این بودجه‌ای که امروز برای ورزش در نظر گرفته شده کفاف نمی‌دهد. امیدوارم با نگاه کلان گرای مجلس و دولت بودجه را افزایش بدهند تا بتوانیم در اثر حمایت بیشتر از جامعه ورزش و قهرمانان خود پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز سکوهای مختلف به اهتزاز درآوریم.

بیشتر بخوانید:
تیم کاراته بزرگسالان قم قهرمان مسابقات انتخابی کشور شد
صافی: امیدوارم فدراسیون کاراته نگاه بیشتری به مسابقات بین اللملی داشته باشد
صدرنشینی کاپیتان ایران در تازه‌ترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته

انتهای پیام /