عرب عامری: فدراسیون اسلامی ورزش زنان قصد دخالت در کار فدراسیونها را ندارد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، الهه عرب عامری درباره هدف اصلی فعالیت دوباره فدراسیون اسلامی ورزش زنان بعد از 8 سال توقف، اظهار کرد: با حمایت مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و با همکاری کمیته ملی المپیک تصمیم بر این شد که فعالیت فدراسیون اسلامی ورزش زنان بعد از 8 سال توقف دوباره احیاء شود و بتوانیم به عنوان یاز دوزادهم در جهت کمک به فدراسیونها چه آنهایی که امکان اعزام زنان ورزشکار خود به مسابقات بین‌المللی دارند و چه آنهایی که شرایط اعزام برای زنان آن فراهم نیست در کنار هم قرار بگیریم و به آنها کمک کنیم. بنابراین هدف ما از فعالیت دوباره این فدراسیون قرار گرفتن در برابر سایر فدراسیونها و دخالت در کار آنها نیست، بلکه ماموریت اصلی ما کمک به تمام فدراسیونهاست تا از طریق این فدراسیون بتوانند گزینش‌های بیشتری برای اعزام زنان خود به رویدادهای بین‌المللی داشته باشند.

وی گفت: در نخستین گام سعی داریم از طریق کمیته ملی المپیک به تمام کشورهای اسلامی که عضو فدراسیون اسلامی ورزش زنان بودند دعوتنامه ارسال کنیم تا ببینیم چند کشور اسلامی به دعوت ما پاسخ مثبت می‌دهد تا مقدمات برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون را برای انتخاب رییس آینده فدراسیون اسلامی ورزش زنان آغاز کنیم.

عرب عامری در پاسخ به این پرسش که آیا خود قصد شرکت در انتخابات این فدراسیون را دارید یا خیر؟ تصریح کرد: فعلا اجازه بدهید تا اعلام آمادگی سایر کشورهای اسلامی را دریافت کنیم و سپس بعد از مشخص شدن زمان برگزاری مجمع تصمیم نهایی خود را اعلام کنم. البته ماموریت اصلی من به عنوان سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان احیای دوباره فعالیت آن است، حال این که برای کاندیداتوری این فدراسیون ثبت‌نام کنم یا خیر؟ هنوز مشخص نیست.

سرپرست فدراسیون اسلامی ورزش زنان در پایان افزود: شروع به کار مجدد این فدراسیون بعد از هشت سال توقف، مطمئنا زنان ورزشکار را به آینده امیدوار خواهد کرد و ما سعی داریم از طریق این فدراسیون جایگاه زنان ورزشکار را در میادین بین‌المللی پررنگ‌تر کنیم.

منبع: ایسنا