علت‌یابی شکست و حذف ذوب‌اهن مقابل حریف عربستانی؛ کم‌تجربگی محض!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان شب گذشته در دیداری تماشایی و نزدیک با حساب چهار بر سه مقابل الاتحاد عربستان در ورزشگاه دوحه قطر شکست خورد و به دلیل باخت دو بر یک در دیدار رفت، در مجموع با شکست شش بر چهار حذف و از گردونه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت.

تیم فوتبال ذوب اهن در دیدار رفت که میهمان الاتحاد بود با حساب دو بر یک شکست خورد اما امید زیادی داشت تا در این مسابقه بتواند با زدن حداقل یک گل و دریافت نکردن گل از الاتحاد به مرحله بعدی و جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند؛ اتفاقی که دو سال پیاپی توسط پرسپولیس ایران رخ داده بود و این تیم یک بار به مرحله نیمه نهایی و بعد به فینال این رقابت ها صعود کرده بود.

ذوبی ها اما در دیدار برگشت نیز اسیر اشتباهات فردی شدند و با دریافت گل نخست شیرازه تیمشان از هم پاشید. شاگردان منصوریان اما خیلی زود گل تساوی را وارد دروازه حریف کردند تا امیدواری زیادی به اردوی سبزپوشان اصفهانی وارد شود.

اما اشتباهات مرگبار دروازه بان و خط دفاع این تیم باعث شد تا ذوب اهن سه بار پیاپی دروازه‌اش باز شود. در ادامه ذوب اهن توانست دوبار دیگر دروازه الاتحاد را باز کند و بازی با نتیاجه 4 بر 3 به سود حریف عربستانی تمام شد.

یکی از انتقاداتی که به تیم ذوب اهن وارد است

جذب بازیکنان جدید به این تیم بود که نتوانستند آنطور که باید برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا مثمرثمر باشند. بازیکنان باکیفیت الاتحاد که در انتهای فصل جذب شدند در مجموع دو مسابقه توانستند 3 گل از 6 گل تیمشان را وارد دروازه حریف کنند که نشان از عملکرد خوب آنها در دو مسابقه حساس می دهد اما بازیکنان جدید ذوب اهن حداقل ثابت کردند در حد مسابقات آسیایی نیستند و همین کم تجربگی باعث شد تا شاگردان منصوریان نتوانند از سد حریف عربستانی عبور کنند.

خبرنگار: سپهر خرمی