نونو اسپیریتو کابوس پپ؛ گواردیولا تنها در 25% تقابل‌هایش با اسپیریتو پیروز بوده است

شکست خانگی دور از انتظار منچسترسیتی مقابل وولورهمپتون در هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، رکورد‌ و آمارهای عجیبی را برای سیتیزن‌ها در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ آداما ترائوره که هر دو گل تیمش مقابل منچسترسیتی را به ثمر رساند، پیش از این در 72 بازی لیگ برتر انگلیس، تنها یک گل را در کارنامه خود ثبت کرده بود. گل او باعث شد تا منچسترسیتی برای دومین بار طی 26 بازی خانگی اخیرش در لیگ برتر، از رقیب عقب بیافتد.

منچسترسیتی در این بازی خانگی نتوانست گلی را وارد دروازه حریف کند. در 44 بازی قبلی لیگ در ورزشگاه اتحاد، آن‌ها تنها در یک بازی موفق به گلزنی نشده بودند. سیتیزن‌ها در این بازی‌ها 142 گل وارد دروازه رقیبان کردند. در 11 بازی نیز سیتی موفق شده بود حداقل پنج گل به ثمر برساند.

برای اولین بار از مارس 2016 سیتی در یک بازی خانگی لیگ مغلوب شد در حالی که نتوانست دروازه حریف را باز کند. بازی مارس 2016 مربوط به شکست یک بر صفر آن‌ها از منچستریونایتد بود. آن زمان مانوئل پیگرینی هدایت سیتی را بر عهده داشت.

پپ گواردیولا تنها در 25% تقابل‌هایش با نونو اسپیریتو سانتو، سرمربی وولورهمپتون پیروز بوده است؛ یعنی پیروزی در یک دیدار از چهار مصاف با این سرمربی. گواردیولا تنها در تقابل با دو مربی دیگر با حداقل سه رویارویی، آمار بدتری دارد. 0% پیروزی مقابل رونالد کومان و 22% پیروزی مقابل یورگن کلوپ.

و رکورد مثبت برای وولورهمپتون:

از آغاز فصل گذشته لیگ برتر انگلیس تا کنون، وولورهمپتون موفق به کسب 20 امتیاز از تقابل‌هایش با شش تیم برتر انگلیس (تاپ سیکس) شده است؛ آماری بهتر از هر تیم دیگری در لیگ برتر انگلیس!

منچسترسیتی با این شکست 16 امتیازی باقی ماند و تنها در هشت هفته، اختلافش با لیورپول به عدد هشت رسید.

خبرنگار: سامان خدایی