نکات آماری جالب از تقابل‌های پیش رو در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

روز دوشنبه قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در مقر یوفا انجام گرفت. در سرویس ورزشی شبکه لحظه ، به نکات آماری جالب از 8 تقابل دور اول از مرحله حذفی پرداخته‌ایم.

47- منچسترسیتی در اولین قرعه با شالکه مواجه شد. لروی سانه، پیش از پیوستن به سیتیزن‌ها در 47 بازی بوندس لیگا با پیراهن شالکه به میدان رفته بود. حاصل کار او در این 47 بازی 11 گل بود.

1- پاریسن ژرمن و منچستریونایتد برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی با هم دیدار خواهند کردند.

3- آخرین هت تریک کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا به دیدار رئال مادرید با اتلتیکو در نیمه نهایی سال 2017 باز‌می‌گردد. رونالدو این بار با پیراهن یوونتوس به مصاف اتلتیکو خواهد رفت.

22- کریستیانو رونالدو 22 گل مقابل اتلتیکو مادرید به ثمر رسانده است. او تنها در تقابل با ختافه (23) و سویا (27) موفق به گلزنی بیشتر شده است.

1- بایرن مونیخ و لیورپول برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا با هم روبرو می‌شوند. بایرن در سه تقابل اخیرش با تیم‎‌های انگلیسی پیروز بوده است. نکته جالب اینکه هر سه تقابل مربوط به بازی با آرسنال است.

0/6- لیون طی شش بازی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا موفق به کسب پیروزی نشده است. 2 تساوی، 4 باخت، 16 گل خورده و 7 گل زده حاصل این دیدارها برای لیون بوده است.

6- رئال مادرید طی شش تقابل اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا با آژاکس پیروز بوده است.

4- پورتو طی چهار تقابل اروپایی با رم شکست نخورده و در دو رویارویی دو تیم در مرحله حذفی رم حذف شده است.

3- برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شاهد سه مصاف آلمانی-انگلیسی در مرحله حذفی هستیم. شالکه-منچسترسیتی، لیورپول-بایرن مونیخ، تاتنهام-دورتموند.

2- تاتنهام در دو تقابل اخیرش با بروسیا دورتموند پیروز شده است. آن‌ها پنج گل در این دو بازی به ثمر رساندند که سهم هری کین سه و هیونگ مین سون دو گل بوده.

2-0 – آژاکس اولین تیمی است که در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا موفق به شکست رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو شده است. آن‌ها در مرحله گروهی فصل 1994/95 کهکشانی‌ها را 2-0 شکست دادند. آژاکس در آن فصل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.