نکات مهم بازی امروز استقلال – پرسپولیس

این بازی جدال قهرمانان 2 دوره اخیر جام حذفی است. هر 2 تیم سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب کرده‌اند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،پرسپولیس در صورت قهرمانی سوپرجام را نیز تصاحب خواهد کرد و برای دومین فصل پیاپی موفق به تکمیل 3 گانه می‌شود. استقلال هم با قهرمانی جام‌حذفی می‌تواند سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان را بدست آورد.

استقلال در 16 حضور خود در نیمه نهایی جام‌حذفی، 11 بار فینالیست شده، تیم پرسپولیس هم سیزده مرتبه در نیمه‌نهایی بازی کرده و هشت نوبت به فینال راه یافته است. این چهارمین رویایی استقلال و پرسپولیس در جام حذفی است در 3 بار قبلی 2 مرتبه پرسپولیس موفق به صعود به مرحله بعد شده و یک نوبت استقلال راهی دور بعد شده است.

دو تیم برای نخستین بار در نیمه‌نهایی جام حذفی روبه‌رو خواهند شد در سه دوره قبلی دو دوره در یک چهارم نهایی و بار در فینال با هم دیدار داشتند. در سه مصاف قبلی دو تیم در جام‌حذفی تنها یک بار بازی در 90 دقیقه گل داشته است.

این مسابقه جدال پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام حذفی است. استقلال 7 بار قهرمان جام حذفی شده و پرسپولیس 6 مرتبه به این موفقیت رسیده است.

تیم استقلال در این دیدار سیاوش یزدانی، روزبه چشمی و محمد دانشگر را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. استقلال با غلبه بر گل ریحان البرز، فجرسپاسی شیراز و سپاهان اصفهان به نیمه‌نهایی رسیده است.

پرسپولیس با پشت سرگذاشتن ماشین‌سازی، صنعت نفت آبادان،شهرداری‌‌ماهشهر لیگ‌یک به جمع‌چهار تیم برتر مسابقات راه یافته است. یحیی گل محمدی با 2 قهرمانی در جام‌حذفی یکی از پرافتخارترین‌مربیان‌مسابقات است.

بیشتر بخوانید :

تمرین صبح روز دربی پرسپولیس در راهروی هتل برگزار شد!

پوکر احمدی در گزارش متوالی دربی پایتخت!

شکایت باشگاه استقلال از افشین پیروانی در آستانه دربی