پاراآسیایی هانگژو / کسب مدال طلای ارزشمند غریب شاهی با رکوردشکنی

ملی پوش پاراوزنه برداری ایران توانست مدال طلای رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو را کسب کند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ در روز پنجم از چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو و در رقابت های پاراوزنه برداری، در وزن ۱۰۷ کیلوگرم علی اکبر غریب شاهی و سامان رضی به روی تخته رفتند که سهم این ۲ وزنه بردار کشورمان یک مدال طلا برای غریب شاهی همراه با رکورد شکنی و یک مدال برنز برای رضی بود.

غریب شاهی موفق شد در اولین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلوگرم را مهار کند. در حرکت دوم، وی وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را نتوانست مهار کند در حرکت سوم غریب شاهی وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را درخواست داد و موفق به مهار آن شد تا به مدال طلا برسد و رکورد بازی های پاراآسیایی را بشکند.

همچنین سامان رضی نیز وزنه ۲۲۰ را در حرکت اول ثبت کرد. وی در حرکت دوم وزنه ۲۲۵ را ثبت کرد. رضی در حرکت سوم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را مهار کرد و موفق به کسب مدال برنز شد.

سامان رضی پس از کسب مدال برنز دسته منفی ۱۰۷ کیلوگرم اظهار داشت: رقابت حساسی داشتیم. سطح مسابقات خیلی بالا بود و با همین تعداد از حریفان در مسابقات جهانی هم رقابت داریم.

وی ادامه داد: خدا را شکر امروز توانستیم روسفید شویم و دل مردم را شاد کنیم. من یک آسیب دیدگی بدی داشتم اما پله به پله بهتر می شوم. برای المپیک هم برنامه دارم و در آینده نزدیک بهتر از این هم کار خواهم کرد.

حسین رضازاده سرپرست کاروان پاراوزنه برداری ایران پس از کسب مدال طلا و برنز پاراوزنه برداران ایران در دسته منفی ۱۰۷ کیلوگرم اظهار داشت: امروز مسابقات منفی ۱۰۷ کیلوگرم برگزار شد و ۲ وزنه بردارمان به رقابت با حریفانشان پرداختند که خوشبختانه دو مدال کسب کردیم.

وی افزود: غریب شاهی با حریف مغولی رقابت نزدیک و میلیمتری داشت و خوشبختانه مدال طلا را کسب کرد. سامان رضی هم به مدال ارزشمند برنز دست یافت.

رضازاده با اشاره به اینکه غریب شاهی برای شکستن رکورد جهان که در اختیارش بود اقدام کرد، افزود: او به رکورد خودش حمله کرد که متاسفانه نتوانست این وزنه را مهار کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حرکت دوم غریب شاهی، نگران کننده نبود؟ گفت: رقابت نزدیکی با رقیب مغولی داشت و هنگامی که وزنه را زد یک مقدار کم مکث کرد و به همین خاطر داوران خطا اعلام کردند.